یلدا معیری عکاس
//

یلدا معیری می گوید هنگام بازداشت به او هم «تعرض جنسی» شد

یلدا معیری، عکاس خبری، در پستی اینستاگرامی با اشاره به نحوه بازداشتش در سال گذشته و در تجمع خیابان حجاب تهران، نوشته است که مأموران امنیتی پس از بازداشت و هنگام سوارشدن به ون، به او «تعرض جنسی» کردند.

خواندن این مطلب 2 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، خانم معیری روز سه‌شنبه در یک پست اینستاگرامی با بیان این‌که اعمال خشونت و تعرض جنسی در مورد همه زنان بازداشت‌شده اعمال شده بود، نوشت که آن‌ها در ون «خونین‌ومالین و دچار شکستگی‌های مختلف بودند».

این عکاس خبری با انتشار عکسی از تظاهرات آن زمان گفت با وجود این‌که گوشی تلفن همراهش را پس از هشت‌ماه و با اطلاعات پاک‌شده تحویل گرفته است، توانسته یک عکس از تظاهرات روزهای اول انقلاب مردمی در تهران را حفظ کند.

یلدا معیری، عکاس خبری و عضو انجمن صنفی عکاسان، ۳۱ شهریور پارسال در نخستین روزهای اعتراضات سراسری در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از گذراندن ۳۲ روز در بند ۲-الف سپاه پاسداران و ۶۰ روز در زندان قرچک ورامین به قید وثیقه آزاد شد.

او ۱۶ دی‌ پارسال با انتشار ویدئویی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با لباس پاکبانی خبر داد که دادگاه علاوه بر حکم شش سال حبس تعزیری، برای او مجازات‌های تکمیلی از جمله «خدمات پاکبانی» صادر کرده است.