/

کوثر افتخاری به حبس محکوم شد

یکی از آسیب‌دیدگان چشم در جریان خیزش انقلابی “زن، زندگی، آزادی” از محکومیت خود به پنج ماه حبس خبر داد و گفت که به زودی برای اجرای حکم باید خود را به زندان معرفی کند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، کوثر افتخاری با انتشار ویدئوهایی در استوری حساب اینستاگرام خود از صدور حکم پنج ماه زندان علیه او خبر داد.

وی پیشتر طی پیامی ویدئویی گفته بود که از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به اتهامات “تبلیغ علیه نظام” و “اجتماع و تبانی” متهم شده است.

او همچنین از برگزاری جلسه دادگاه خود در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب خبر داده بود.

اتهام مندرج در کیفرخواست صادر شده بر علیه کوثر افتخاری(اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور) و (فعالیت تبلیغی علیه نظام) عنوان شده و او دفاعیات خود را از بابت اتهامات مذکور به ایمان افشاری، ارائه کرد

او افزود: با پرداخت مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به عنوان وثیقه، تا زمان پایان جلسات دادگاه رسیدگی به پرونده‌اش به زندان نخواهد رفت.

کوثر افتخاری، هنرپیشه تئاتر و دانش‌آموخته دانشگاه الزهرا، بیستم مهر ماه ۱۴۰۱ از ناحیه چشم هدف گلوله نیروهای حکومتی قرار گرفت.
خانم افتخاری می‌گوید چهره ضارب خود را دیده است.

او چندی پیشی، به شعبه بازپرسی در دادسرای تهران، احضار و پس از طی مراحل بازجویی، بازپرسی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. 

سازمان حقوق بشر ایران روز جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ در گزارشی با اشاره به موارد متعدد شلیک نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به صورت و چشم معترضان چنین ارزیابی کرده که اقدام مأموران حکومت، «سیستماتیک» و «هدفمند» بوده است.