//

کفیل سیاسی عباس دریس خواهان لغو حکم اعدام او شد

لوکاس هامر، فعال سیاسی تبعه اتریش با حضور مقابل سفارت جمهوری اسلامی در وین و در دست گرفتن تصویر عباس دریس، خواهان لغو حکم اعدام این زندانی شد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، این کنشگر سیاسی با اشاره به شکنجه‌ها و روند ناعادلانه دادرسی عباس دریس و اینکه وی پدر سه فرزند است، خواهان لغو حکم اعدام او شد.

لوکاس هامر یکى از نمایندگان حزب سبز در مجلس نمایندگان و پارلمان اتریش در وین، دی ماه سال گذشته کفالت سیاسی عباس دریس در زندان اهواز را پذیرفت.

او که عضو حزب سبز پارلمان اتریش است، روز شنبه سوم دی‌ماه در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به آقای دریس، از محکومان به اعدام اعتراضات آبان ۹۸ نوشت: «او ۴۹ ساله و پدر دو فرزند است. او به همراه برادر کوچک‌ترش در جریان اعتراضات سراسری در ایران بازداشت شد. صدها نفر در جریان اعتراضات توسط رژیم ایران کشته شدند و هزاران نفر دیگر مانند عباس دریس دستگیر شدند که از آن زمان به عنوان زندانی سیاسی در بازداشت به سر می‌برند.»

آقای همر افزوده بود : «خشونت و وحشیگری رژیم آخوندها غیرقابل قبول است و باید به شدیدترین شکل ممکن محکوم شود، بنابراین، من از عباس دریس حمایت می‌کنم و از سیاست‌گذاران رژیم می‌خواهم که مجازات اعدام او و سایر زندانیان را فوراً لغو کنند. در نامه‌ای به سفیر ایران در وین خواستار لغو کلیه احکام مجرمانه و اعدام عباس دریس شده‌ام.»

این کنشگر سیاسی با اشاره به شکنجه‌ها و روند ناعادلانه دادرسی عباس دریس و اینکه وی پدر سه فرزند است، خواهان لغو حکم اعدام او شد.

عباس دریس، ۴۸ ساله، پدر سه فرزند و از بازداشت‌شدگان قیام آبان ۹۸ در ماهشهر، بر اساس اعترافات تلویزیونی که تحت فشار و شکنجه جسمی و روحی از او اخذ شد، در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد.

حکم این زندانی توسط دیوان عالی کشور تایید شده و او در معرض خطر قریب‌الوقوع اعدام قرار دارد.