/

کانون صنفی معلمان بوشهر احکام صادره علیه سارا سیاهپور را فاقد وجاهت قانونی دانست

پس از آنکه یک معلم و عضو کانون صنفی معلمان تهران و فعال صنفی البرز از سوی دادگاه تجدیدنظر به شش سال حبس و محرومیت از حقوق شهروندی محکوم شد. کانون صنفی معلمان بوشهر این حکم را فاقد وجاهت قانونی اعلام کرد.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران خبر داد که حکم بدوی دادگاه تجدید نظر سارا سیاهپور، فعال صنفی معلمان، عیناً تایید و به شعبه یک اجرای احکام زندان اوین ارسال شد.

وی بابت اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» به پنج سال حبس تعزیری و «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.

این فعال صنفی معلمان همچنین به دو سال ممنوع الخروجی از کشور، دو سال ممنوعیت عضویت در احزاب، گروهها و دستجات سیاسی و فعالیت در فضای مجازی نیز محکوم گردید.

بر اساس گزارش شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، این معلم در پروسه دادگاه از دسترسی به وکیل محروم بوده‌ است.

کانون صنفی معلمان استان بوشهر در واکنش به این حکم عنوان کرد که شناخت کامل از این فعال صنفی، گواه قانونمداری و صنفی بودن فعالیت او است.

اعضای این کانون ضمن محکوم کردن صدور چنین احکامی اظهار داشته‌اند؛ از مسئولین امر می‌خواهیم بیش از این حقوق مشروع و‌مصرح مردم در قانون اساسی را پایمال نکرده و طبق اصل ۱۶۸ قانون اساسی دادگاه فعالین صنفی معلمان را بطور علنی با حضور هیات منصفه برگزار نمایند.