کارگران گروه ملی فولاد ایران چهارمین روز اعتصابات را سپری کردند

کارگران گروه ملی فولاد ایران در اهواز برای چهارمین روز متوالی با برپایی اعتصاب خواهان رسیدگی به مطالبات صنفی و معیشتی خود شدند.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، کانال صدای مستقل کارگران گروه ملی فولاد نوشته که اعتصاب در شرایطی ادامه دارد که مدیریت شرکت و حراست اقدام به مسدود کردن کارت ورود ۱۷ نفر دیگر از کارگران کردند.

کارگران این مجموعه از انجام فعالیت‌های روزانه خود امتناع کردند و با برگزاری تجمع اعتراضی در محوطه این کارخانه خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

براساس اعلام این کانال تا روز دوشنبه چهارم دی‌ ماه ۳۸ نفر از کارگران این گروه به دلیل اعتراض به اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی، از کار تعلیق شده‌اند.

در واکنش به این اقدام، کارگران تمامی پنج بخش گروه ملی صنعتی فولاد ایران صبح یکشنبه از ورود به محل کار خودداری و تمامی درهای ورودی و خروجی شرکت را مسدود کرده بودند.

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران در ‎اهواز روز شنبه دوم دی ماه، در پی اقدام مدیرعامل این شرکت در ممنوعیت ورود ۲۱ ‎کارگر و خودداری از اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل، اعتصاب خود را آغاز کردند.

خبرگزاری «ایلنا» به نقل از علی محمدی، مدیر عامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران، نوشته بود که ممنوعیت از کار ۲۱ کارگر با «هماهنگی و تصمیم شورای تامین استان خوزستان» انجام شده است تا به ادعای او، «تجمعات با متوقف کردن خطوط تولید دنبال نشود.»

کارگران در ایران با مشکلات متعددی از جمله نبود ایمنی در محل کار، نبود امنیت شغلی، قراردادهای کاری موقع، حضور پیمانکاران در سیستم اشتغال، فاصله بین دستمزد و هزینه، کاهش قدرت خرید، تورم تثبیت شده در بالای ۴۰ درصد، مطالبات معوق، مشکلات بازنشستگی و … روبه‌رو هستند.