ارتش اسرائیل

پیشروی ارتش اسرائیل تا نزدیکی شهر غزه

ارتش اسرائیل که طی روزه‌های اخیر نیروهای زرهی و پیاده خود را به داخل نوار غزه اعزام کرده به‌آرامی در حال پیشروی در عمق این منطقه است و به حومه شهر غزه رسیده است.

خواندن این مطلب 8 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، در بیست و چهارمین روز آغاز جنگ حماس و اسرائیل، عملیات زمینی ارتش اسرائیل گسترش یافته و تانک‌ها و نیروهای زرهی ارتش این کشور به حومه جنونی شهر غزه رسیده و مسیر اصلی شمال به جنوب باریکه غزه را مسدود کرده‌اند.

بر اساس این گزارش‌ها تانک‌های اسرائیل صبح امروز در جاده صلاح‌الدین که یکی از مسیر‌های اصلی شمال به جنوب نوار غزه است، مستقر شدند اما ساعاتی بعد عقب نشستند و عبور و مرور در این جاده برقرار شد.

تصاویری از حضور و شلیک این تانک‌ها در جاده صلاح‌الدین در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

اسرائیل می‌گوید عملیات زمینی آن در نوار غزه در حال پیشرفت است و در چند ساعت گذشته چندین هسته تروریستی خنثی شده و تعدادی از فرماندهان حماس کشته شده‌اند.

به گفته ارتش اسرائیل، محمد صفدی، رئیس نیروهای دریایی این گروه تروریستی در مرکز غزه، مومن حجازی رئیس واحد موشک‌های هدایت شونده ضدتانک حماس در ناحیه توفا و محمد عودالله، یکی از عوامل ارشد حماس که در ساخت تسلیحات نقش دارد در حملات امروز کشته شده‌اند.

همچنین رسانه‌های فلسطین خبر دادند که ارتش اسرائیل در شهر جنین کرانه باختری نیز عملیاتی انجام داده که طی آن ویام هانون، بنیان‌گذار تیپ جهاد اسلامی در جنین، کشته شده است.

از سوی دیگر رسانه‌های نزدیک به حماس گزارش دادند که موفق شده‌اند که یک تانک اسرائیلی را منهدم کنند. مقام‌های اسرائیل این خبر را تایید نکردند اما خبر دادند شب گذشته بر اثر واژگونی یک تانک در شمال غزه یک سرباز ذخیره کشته و یک سرباز دیگر و یک افسر ارتش اسرائیل زخمی شدند.

همچنین در ساعات اولیه بعدازظهر امروز تعدادی راکت از سوی نوار غزه به سمت مناطق مرکزی اسرائیل شلیک شد. در اورشلیم نیز صدای چند انفجار شنیده شد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده سیستم پدافند هوایی گنبد آهنین این راکت‌ها را رهگیری و منهدم کرده است.

در همین حال وزارت بهداشت تشکیلات فلسطینی که توسط حماس اداره می‌شود آمار جدیدی از تعداد کشته‌شدگان حمله اسرائیل ارائه داد و مدعی شد تا کنون ۸۳۰۶ نفر بر اثر حملات اسرائیل کشته شده‌اند. البته تردیدهایی در مورد صحت این آمار مطرح شده و اطلاعاتی که توسط وزارت بهداشت تخت کنترل حماس ارائه می‌شود قابل راستی‌آزمایی نیست.

هلال‌احمر فلسطینی اعلام کرد که به دنبال اخطار ارتش اسرائیل برای تخلیه بیمارستان قدس در غزه، مناطق نزدیک این بیمارستان هدف حملات هوایی قرار گرفت.

ارتش اسرائیل به پزشکان و بیماران این مجتمع درمانی مهم غزه هشدار داده بود که باید آن را تخلیه کنند چرا که به زودی درگیری‌ها با این منطقه خواهد رسید. با این حال مسئولان این بیمارستان که علاوه بر بیماران تعداد زیادی از شهروندان عادی را نیز در خود پناه داده، اعلام مردند که جابه‌جایی بیماران و تخلیه این بیمارستان غیرممکن است.

در همین حال هلال‌احمر فلسطینی با انتشار فیلمی در رسانه‌های اجتماعی، از ادامه حملات هوایی اسرائیل به نزدیکی این مرکز درمانی خبر داد.