پس از حمله پهپادی به کرملین؛ رئیس‌جمهور سابق روسیه خواستار «حذف فیزیکی» زلنسکی شد

دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهوری سابق روسیه پس از متهم کردن کی‌یف به حمله پهپادی به کاخ کرملین، خواستار «حذف فیزیکی» ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین شد.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهوری سابق روسیه پس از متهم کردن کی‌یف به حمله پهپادی به کاخ کرملین، خواستار «حذف فیزیکی» ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین شد.

به گزارش فرانیوز، مدودف که اکنون نایب‌رئیس شورای امنیت ملی روسیه است روز گذشته، تصریح کرد: «پس از حمله تروریستی امروز، هیچ گزینه‌ای جز حذف فیزیکی زلنسکی و دارودسته او باقی نمانده است.»

شب گذشته ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که بر اساس آن شیئی پرنده ظاهراً به میله پرچم یکی از گنبد‌های کاخ کرملین برخورد می‌کند که بر اثر آن انفجاری روی می‌دهد و دود خاکستری رنگ نه‌چندان پرحجمی در هوا محو می‌شود.

پس از انتشار این ویدئو، ریاست‌جمهوری روسیه با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که «حکومت کی‌یف با وسایل پرنده بی‌سرنشین برای حمله به اقامتگاه رئیس جمهور روسیه در کرملین تلاش کرد.»

در این بیانیه عنوان شد که «حمله دو پهپاد به کرملین در نتیجه اقدامات به موقع نیروهای نظامی و ویژه و با استفاده از سیستم‌های رادار جنگی خنثی شد. این پهپادها بدون هیچ آسیبی به کاخ کرملین در محوطه این کاخ از کار افتاده و سرنگون شدند.»

پس از آن «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت روسیه با محکوم کردن اوکراین گفت که «وجود زلنسکی حتی برای امضای تسلیم بدون قیدوشرط هم لازم نیست. همان‌طور که می‌دانید هیتلر نیز آن را امضا نکرد.»

این اظهارات مدودف، ساعاتی پس از آن ابراز شد که دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین با صدور بیانیه‌ای هرگونه طراحی یا اجرای عملیات ترور علیه رئیس‌جمهور روسیه و حمله پهپادی به کاخ کرملین را رد کرده و ادعاهای مسکو در این زمینه را دسیسه‌ای برای توجیه حملات همه‌جانبه علیه اوکراین توصیف کرد.

با این وجود، ولودیمیر زلنسکی ساعتی پس از حمله پهپادی به اقامتگاه پوتین در کرملین، در توییتی بدون محکوم کردن این حمله نوشت: «هر چه بیشتر به متجاوز فشار بیاوریم، تجاوز سریع‌تر پایان می‌یابد.»

زلنسکی همچنین در کنفرانسی خبری در عین حال گفت کشورش بر خلاف ادعای مسکو به روسیه هجومی نبرده و در تنها خاک خود می‌جنگد.