پخش اعترافات اجباری ادمین‌های کانال جوانان محلات مشهد همزمان با زادروز مجیدرضا رهنورد

خبرگزاری‌های حکومتی در آستانه بیست و ششم خرداد همزمان با سالروز تولد مجیدرضا رهنورد، معترض اعدام شده در مشهد، اقدام به پخش تصاویری از اعترافات اجباری منتسب به ادمین‌های کانال جوانان محلات مشهد کرده‌اند.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

خبرگزاری‌های حکومتی در آستانه بیست و ششم خرداد همزمان با سالروز تولد مجیدرضا رهنورد، معترض اعدام شده در مشهد، اقدام به پخش تصاویری از اعترافات اجباری منتسب به ادمین‌های کانال جوانان محلات مشهد کرده‌اند.

به گزارش فرانیوز، سازمان اطلاعات سپاه خراسان رضوی این اعترافات اجباری را تهیه کرده و تصاویر دو جوان به صورت مبهم همراه با تصاویری از اعتراضات مردم مشهد منتشر شده است.

این جوانان به عنوان عاملان فراخوان‌های کانال جوانان محلات مشهد معرفی شده‌اند.

در این ویدیو ادعا شده که کانال جوانان محلات مشهد توسط چهار نفر شامل مالک آن و سه ادمین اداره می‌شد اما هیچ تصویر و اسامی آنها اعلام نمی‌شود.

در این ویدئو فردی که به عنوان مالک کانال جوانان محلات مشهد می‌گوید: پس از آغاز اعتراضات، دیدیم شهرهای دیگر ایران، مثل شهرهای کردستان و تهران شلوغ شده، ما هم فکر کردیم که یک کانال بزنیم، فعالیت کنیم و فراخوان بدهیم.

در بخش دیگری از این ویدیو ادعا شده که در کانال جوانان محلات مشهد علاوه بر فراخوان اعتراضات، آموزش ساخت کوکتل مولوتف و درگیری با نیروهای امنیتی نیز آموزش داده شده است.

خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران در اینباره نوشت: طی رصد و اشراف اطلاعاتی سازمان اطلاعات سپاه اعضای کانال جوانان محلات مشهد که در جریان اعتراضات از طریق فضای مجازی مشغول آموزش و شبکه‌سازی در بین مردم برای براندازی بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

معاون دادگستری خراسان رضوی نیز گفته است: دست‌کم دو هزار معترض بازداشت شده در مشهد بدون تشکیل پرونده قضایی برای مجازات ارائه خدمات در مراکز حاشیه شهر فرستاده شده‌اند.

اقدام هدفمندانه سازمان اطلاعات سپاه خراسان رضوی در انتشار این ویدیو و ادعای بازداشت دو ادمین کانال جوانان محلات مشهد، در آستانه بیست و ششم خرداد تولد مجیدرضا رهنورد، در حالی است که حسابی که با نام «جوانان محلات مشهد» در توییتر موجود است از بیست و یکم فروردین ماه فعالیتی نداشته است.

اعتراضات در مشهد که زادگاه علی خامنه‌ای و ابراهیم رئیسی، رهبر و رئیس جمهوری اسلامی، است در جریان اعتراضات زن، زندگی، آزادی بسیار گسترده و مداوم بوده و این زنگ خطر را برای مقامات جمهوری اسلامی به صدا درآورده است.