پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه هدف حملات پهپادی قرار گرفتند

نیروی ضد تروریسم اقلیم کُردستان عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد پایگاه هوایی «حریر» در اربیل هدف حمله پهپادی قرار گرفته و منجر به انفجار شده است.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، بنا بر این بیانیه، این حمله پهپادی در ساعت ۴:۲۹ دقیقه بعد از ظهر جمعه به وقت محلی سبب وقوع یک انفجار شد.

گفته شده، پایگاه هوایی حریر پیشتر محل استقرار نیروهای ائتلاف بین‌المللی در جنگ داعش بوده است.

طبق گزارش صدای آمریکا، ویدیوهایی نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد یکی از سوله‌های این پایگاه هوایی در نتیجه این حمله آتش گرفته است.

گروه‌های شبه‌نظامی نیابتی جمهوری اسلامی ایران در عراق مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته‌اند.

در همین حال، گزارش‌هایی نیز از یک حمله پهپادی در بعد از ظهر جمعه ۱۵ دی به پایگاه نیروهای آمریکایی در الشدادی در استان حسکه در شمال شرق سوریه منتشر شده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه، که یک سازمان غیرانتفاعی برای مستندسازیِ موارد نقض حقوق بشر در جنگ داخلی سوریه است، می‌گوید که سامانه‌های پدافندی یک پهپاد را در الشدادی رهگیری و منهدم کرده‌اند. تا لحظه تنظیم این مطلب گزارشی از تلفات و خسارات احتمالی این حمله نیز منتشر نشده است.

پیشتر گروه‌های نیابتی حکومت ایران در عراق که تحت عنوان «مقاومت اسلامی در عراق» فعالیت می‌کنند، شامگاه پنج‌شنبه مسئولیت دو حمله پهپادی دیگر علیە پایگاه‌های آمریکا در شمال شرق سوریه را بر عهده گرفتند.