/

وکیل نیلوفر حامدی: ادامه بازداشت این روزنامه‌نگار توجیه ندارد

وكيل نیلوفر حامدی روزنامه‌نگار زندانی با اشاره به برگزاری دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده موکل خود ادامه بازداشت این روزنامه‌نگار را بدون توجیه خواند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، پرتو برهانپور با اشاره به دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات نیلوفر حامدی گفت: پرونده از نظر ما ایرادات متعددی دارد و قسمتی از دفاعیات را به صورت مکتوب در صورت‌جلسه قید کردیم و بخش دیگر را در قالب لایحه تکمیلی تا شنبه به شعبه تحویل خواهیم داد.

وی افزود:موکلم خبرنگاری باسابقه در رسانه‌های دارای مجوز کشور است و عملا تحقیقات مقدماتی اصلی در ۳۰ مهرماه پارسال تمام شده و ادامه بازداشت موکلم توجیهی ندارد.با توجه به اخذ آخرین دفاع و مطابق قانون، ما ظرف یک هفته آتی منتظر صدور حکم بدوی هستیم.

اولین جلسه دادگاه این روزنامه نگار زندانی به صورت غیرعلنی و در اوایل خردادماه سال جاری برگزار شد که وکلای آنان تاکید کردند که اجازه دفاع به آنها داده نشده است.

نیلوفر حامدی، خبرنگار روزنامه شرق همزمان با بستری شدن مهسا امینی در بیمارستان و سپس جان باختن او بر اثر ضرب و شتم توسط ماموران گشت ارشاد، گزارشاتی در این باره تهیه کرد به همین اتهام بازداشت شد.

اتهام این خبرنگار از سوی قوه قضائیه، «همکاری با دولت متخاصم آمریکا، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام» عنوان شده است.

خانم حامدی از زمان آغاز خیزش سراسری تا زمان برگزاری نخستین جلسه دادگاه همچنان به صورت بلاتکلیف در بازداشت به سر می‌برد.