وضعیت سلامتی سامان یاسین نامناسب است

شبکه حقوق بشر کُردستان با انتشار گزارشی از آخرین وضعیت سامان یاسین نوشت: با گذشت بیش از ۱۵ ماه از بازداشت این خواننده رپ اهل کرمانشاه وی همچنان به صورت بلاتکلیف و بدون حق دسترسی به خدمات پزشکی در زندان قزلحصار کرج نگهداری می‌شود.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، در چند ماه گذشته جلسه دادگاه این زندانی سیاسی کُرد در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی عموزاد به دلایل نامعلوم به تعویق افتاده است.

شبکه حقوق بشر کردستان مطلع شده است که این زندانی سیاسی که در شهریور سال جاری به همراه ۱۲ زندانی سیاسی دیگر از زندان اوین به زندان قزلحصار کرج منتقل شده بود به دلیل ادامه اعتصاب دارو و محرومیت از حق دسترسی به خدمات پزشکی در وضعیت سلامتی نامناسبی قرار دارد.
وی از مشکلات تنفسی به دلیل پارگی حفره بینی سمت چپ بر اثر شکنجه در زمان بازجویی و خونریزی دستگاه گوارش رنج می‌برد.
رضا شفاخواه، وکیل این زندانی سیاسی در آ‌ذر سال جاری در صفحه شخصی خود در شبکه ایکس ( توییتر سابق) نوشته بود: «علیرغم گذشت بیش از یک سال از صدور قرار دستگیری موکل، وی همچنان برخلاف قانون در بازداشت بسر می‌برد». این وکیل دادگستری همچنین با ابراز نگرانی از وضعیت سلامت موکل خود اعلام کرده بود که :« ایشان به لحاظ پزشکی امکان تحمل تداوم بازداشت را ندارد. از همین رو مراتب به کمیسیون پزشکی ارجاع گردید و منتظر نتیجه هستیم.»
این زندانی سیاسی در شهریور ۱۴۰۲ در یک فتیل صوتی که برای انتشار در اختیار شبکه حقوق بشر کردستان قرار گرفته بود به شکنجه‌های دوران بازداشت از اعدام مصنوعی تا پارگی حفره بینی در اثر شکنجه بازجویان امنیتی و فشار برای انجام اعترافات اجباری اشاره کرده بود.
وی از زمان بازداشت چند بار بین‌ زندان‌های اوین تهران، رجایی‌شهر و قزلحصار کرج جابه‌جا شده است.