وزیر کشور تشکیل کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل را جنگ علیه جمهوری اسلامی خواند

وزیر کشور جمهوری اسلامی، امروز در جمع روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی خارج از کشور، با اشاره به تشکیل کمیته حقیقت یاب سازمان ملل متحد پس از سرکوب اعتراضات سراسری در ایران، عنوان کرد: کمیته حقیقت یاب در کنار جنگ شناختی و رسانه‌ای، یک جنگ جدی است.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

وزیر کشور جمهوری اسلامی، امروز در جمع روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی خارج از کشور، با اشاره به تشکیل کمیته حقیقت یاب سازمان ملل متحد پس از سرکوب اعتراضات سراسری در ایران، عنوان کرد: : مباحث حقوقی با عناوینی چون کمیته حقیقت‌یاب در کنار جنگ شناختی و رسانه‌ای، یک جنگ جدی است.

به گزارش فرانیوز، احمد وحیدی در گردهمایی روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی خارج از کشور، که در محل وزارت امور خارجه برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های حقوقی بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی به دنبال سرکوب معترضان، افزود: آنها به دنبال واقعیت نیستند و برای فشار بر جمهوری اسلامی، این اصطلاحات را طراحی کرده‌اند.

وحیدی همچنین مدعی شد که نیروهای انتظامی و امنیتی در سرکوب اعتراضات سراسری در ایران، خویشتنداری کردند.

به گفته او جمهوری اسلامی از دیپلماسی عدالت خواهانه برخوردار است و نشان داده است که حق شهروندی برایش بسیار با اهمیت است.

کمیته حقیقت‌یاب مستقل بین‌المللی در مورد جمهوری اسلامی ایران (FFMI) با دستور شورای حقوق بشر این نهاد به منظور رسیدگی به نقض حقوق بشر در جریان خیزش سراسری “زن، زندگی، آزادی”تشکیل شد.

این‌کمیته در فراخوانی عمومی از همه افراد و گروه‌ها دعوت کرد تا اطلاعات و اسنادی را که درباره نقض حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی در خیزش سراسری در اختیار دارند، برای این کمیته ارسال کنند.