وزارت خارجه آمریکا: اعتراضات ایران از مرزهای قومی و جغرافیایی فراتر رفته است

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در نشست خبری خود به خبرنگار ایران اینترنشنال گفت: اعتراضات ایران خودجوش بوده و از مرزهای قومی و جغرافیایی فراتر رفته و به نوعی رهبر ندارد.

خواندن این مطلب 2 دقیقه طول میکشد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در نشست خبری خود به خبرنگار ایران اینترنشنال گفت: اعتراضات ایران خودجوش بوده و از مرزهای قومی و جغرافیایی فراتر رفته و به نوعی رهبر ندارد. همین باعث شده معترضان بتوانند تلاش خود را به گونه‌ای پیش ببرند که در اعتراضات قبلی ممکن نبود.

او در پاسخ به پرسشی درباره پیام اتحادآمیز اخیر چهره‌های سرشناس مخالف جمهوری گفت: این با مردم ایران است که تصمیم بگیرند چگونه اقدامات خود را سازماندهی کنند. وظیفه آمریکا هم این است که از آزادی بیان و تجمع و از همه آزادی‌های مردم ایران حمایت کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد تمرکز آمریکا دیگر بر احیای برجام نیست و به ویژه از ماه سپتامبر بر حمایت از آزادی‌های اساسی مردم ایران و همکاری‌های فزاینده جمهوری اسلامی و روسیه در جنگ اوکراین معطوف شده است.

ند پرایس با اشاره به اقدامات دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی به دلیل سرکوب اعتراضات مردم ایران و همکاری تسلیحاتی تهران و مسکو، بر ادامه و تشدید این اقدامات تاکید کرد.