/

هشدار درباره خطر اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام میلاد زهره‌وند

یکی از بازداشت‌شدگان خیزش سراسری در شهرستان ملایر که پیشتر توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به اعدام محکوم شده بود، به زندان مرکزی همدان منتقل شده و احتمال اجرای حکم این زندانی بالقوه است.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

 به گزارش فرانیوز به نقل از سازمان هه‌نگاو، میلاد زهره‌وند، زندانی سیاسی ۲۰ ساله و اهل شهرستان ملایر طی روزهای اخیر از زندان ملایر به زندان مرکزی همدان منتقل شده است.

بنابر گفته‌های یک منبع مطلع و نزدیک به خانواده زهره‌وند، نهادهای امنیتی به خانواده این زندانی سیاسی اعلام کرده‌اند که حکم اعدام وی به زودی اجرا خواهد شد.

 انتقال این زندانی سیاسی به زندان همدان در حالی است که امروز شنبه سوم تیر ماه، رئیس کل دادگستری همدان بدون اشاره به هویت این زندانی از صدور حکم اعدام برای وی و ارسال حکم مذکور به دیوان عالی کشور جهت تایید خبر داده است و همین نگرانی‌ها را بیشتر کرده است.

بر اساس این گزارش، علیرغم اعلام رضایت قطعی خانواده علی نظری، پاسدار کشته‌شده در جریان اعتراضات ملایر، سپاه پاسداران با فشار وکالت خانواده این نیروی حکومتی را به دست گرفته و بدون رضایت صریح این خانواده خواستار حکم اعدام به صورت فوری شده است.

 میلاد روز پنجشنبه پنجم آبان ماه ۱۴۰۱، طی جریان اعتراضات مردمی شهر ملایر توسط نیروهای سپاه پاسداران به همراه پنج شهروند دیگر بازداشت و بعدها توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به اعدام محکوم شد. 

 شایان ذکر است، میلاد زهره‌وند در تمامی دوره بازداشت خود از حق دسترسی به وکیل، ملاقات حضوری و سایر حقوق ابتدایی یک متهم حتی بر اساس قوانین حداقلی جمهوری اسلامی محروم بوده است.