نگرانی از انتخابات آینده دلیل اینکه رئیسی «گشت ارشاد» را گردن نمی گیرد

در حالی که بازگشت مجدد گشت ارشاد به خیابان ها برای سرکوب مخالفان حجاب اجباری، با نظر مقامات حکومتی و از جمله رئیس جمهور عنوان شد ، ریاست جمهوری به انحای مختلف آن را تکذیب کرد، سپس روزنامه اعتماد نوشت که رئیسی سعی دارد از اظهارات «التهاب‌آفرین» در این زمینه خودداری کند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، این روزنامه چاپ تهران روز پنج‌شنبه، ۲۹ تیرماه، در گزارشی نوشت: «نزدیکان رئیس‌ جمهوری همواره به او تذکر دادند که تا پایان انتخابات ۱۴۰۴ و مطمئن شدن از انتخاب دوباره از اجرای هر طرح التهاب‌آفرینی خودداری کند».

روزنامه اعتماد با اشاره به بازگشت گشت‌های ارشاد و مسوولیت‌ناپذیری دولت در مورد این بازگشت، به نقل از یک مقام‌ ارشد فرماندهی انتظامی نوشت این طرح با دستور مستقیم رییس‌جمهوری به‌ عنوان رییس شورای عالی امنیت ملی و با محوریت وزیر کشور به‌ عنوان قائم‌مقام نماینده کل قوا در ناجا عملیاتی شده است.

در روزهای اخیر و پس از انتشار یک اطلاعیه از سوی نیروی انتظامی مبنی بر آغاز فعالیت دوباره گشت ارشاد بر اساس «تأکید ریاست جمهور»، برخی مقام‌های دولت ابراهیم رئیسی این ادعا را مطرح کردند که فعالیت دوباره گشت ارشاد با دستور رئیسی نبوده است.

عبدالناصر همتی ، رئیس اسبق بانک مرکزی در توییتی نوشت: جالبه! رئیس جمهور هم مسئولیت راه اندازی مجدد روش گشت ارشاد را به عهده نمی‌گیرد!

او افزوده است: «خوب، حالا که نظر جامعه را می‌دانید چه اصراری بر ادامه این روش دارید؟!  انتخابات هم که درپیش است، فکر نمی‌کنید همان ‎گشت ارشاد مدیران را بچسبید به صواب نزدیکتر باشه»؟!