/

نماینده مجلس: بازیگران تعهد دو ساله حجاب بدهند؛ سینماگران معترض کماکان بر مواضع خود علیه حجاب اجباری هستند

یک نماینده مجلس با تهدید سینماگران در رابطه با طرح موسوم به «عفاف و حجاب» گفته بازیگران و مجریان برای هر پروژه تعهد دوساله حجاب می‌دهند، در حالی که زنان سینماگر معترض تاکنون از مواضع خود عقب نشینی نکرده‌اند.

خواندن این مطلب 7 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، امیرحسین بانکی‌پور هشدار داده که تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون موظفند از بازیگران و مجریانشان تا دوسال پس از پخش اثر، تعهد التزام به قانون بگیرند و در غیر این صورت ضمن توقیف اثر، تهیه کننده نیز جریمه خواهد شد.

از سویی دیگر، سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد در ۱۰ فیلم آماده نمایش با بازیگرانی مواجه است که پس از نقش‌آفرینی در این فیلم‌ها اقدام به «کشف حجاب» و یا «فرار از کشور» کرده‌اند.

هفته گذشته در ادامه فشارها بر هنرمندان و سینماگران، مدیرکل اداره نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی تهدید کرد: بازیگرانی که اقدام به کشف حجاب و یا فرار از کشور کرده‌اند، اجازه حضور در هیچ اثری را نخواهند داشت.

روح‌الله سهرابی گفت: سازمان سینمایی پس از بررسی وضعیت آثاری که طی یک سال اخیر یا قبل‌تر تولید شده و یا در نوبت اکران قرار دارند اما بدلیل حضور یک یا چند تن از عوامل قانون‌شکن یا کشف حجاب کرده امکان نمایش عمومی پیدا نکرده‌اند با ملحوظ داشتن جوانب امر بنا دارد آثار یاد شده را به مرور به روی پرده بفرستد تا سرمایه‌گذاران فیلم‌ها، تهیه کنندگان و دیگر عواملی که به نحوی در تولید این آثار نقشی داشته اند بخاطر رفتار قانون‌شکنانه‌ تعداد معدودی از عوامل و بازیگران دچار خسارت و زیان نشوند.

وی افزود: همانگونه که پیش‌تر هم در گفتگوهای مراجع مختلف و مقامات ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکیدشده، درباره آثار تولید شده قانون عطف به ماسبق نخواهد شد و در جهت صیانت از اعتماد و سرمایه‌ همه‌ی فعالان و سرمایه گذاران این عرصه چنانچه شرایط اکران این فیلمها مهیا شود همانند دیگر آثار سینمایی به نمایش عمومی خواهند رسید.

مدیرکل اداره نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی افزود: حدود ۱۰ عنوان فیلم مشکلی مشابه هم دارند که بازیگران آنها پس از نقش‌آفرینی در فیلم‌ها اقدام به کشف حجاب و یا فرار از کشور کرده‌اند و سرمایه گذاران و تهیه کنندگان را با انبوهی از مشکلات و موانع مختلف تنها گذاشته‌اند.

بی‌توجهی هنرمندان به محدودیت‌های حجاب اجباری به اماکن عمومی نیز رسیده است.

اردیبهشت ماه امسال پانته‌آ بهرام بازیگر در مراسم اکران سریال جدید خود بدون حجاب اجباری حاضر شد.

مقامات وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی، مدیر سینمایی که او در آن حضور یافته بود را عزل کردند.

همچنین چهره‌هایی مانند کتایون ریاحی، گلاب آدینه و فاطمه معتمد آریا نیز بدون حجاب اجباری در مکان‌های عمومی ظاهر شدند که با استقبال زیادی از سوی مردم همراه بود.

بسیاری از بازیگران زن در پی آغاز خیزش انقلابی ایرانیان در همراهی با مردم اقدام به برداشتن حجاب اجباری کردند.

برخی از این بازیگران بازداشت شدند و دستگاه قضایی برای اکثر آنها پرونده تشکیل داد.