/

نمازگزاران در زاهدان خواستار آزادی توماج صالحی و دیگر زندانیان سیاسی شدند

نمازگزاران پس از نماز جمعه امروز زاهدان به خیابان‌ آمده ضمن سر دادن شعار علیه حکومت، خواستار آزادی زندانیان سیاسی از جمله توماج صالحی، عباس دریس، مولوی عبدالمجید مرادزهی و اعضای انتظامات مسجد مکی شدند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، رسانه‌های محلی گزارش کردند امروز با وجود جو سنگین امنیتی در خیابان‌های زاهدان، معترضان در خیابان‌های این شهر شعار«برادر شهیدم خونت رو پس می‌گیرم» خواستار محاکمه عاملان و آمران کشتار جمعه خونین زاهدان شدند.

پلاکاردهایی هم در حمایت از توماج صالحی، خواننده رپ زندانی در دست تظاهرکنندگان دیده شد.

در نمازجمعه و راهپیمایی امروز نمازگزاران پلاکاردهایی با مضمون «جمعه خونین زاهدان، تکرار جنایت سلطنت و ولایت در بلوچستان» و «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» در دست داشتند.

حال‌وش،‌ که خبرهای سیستان و بلوچستان را پوشش می‌دهد امروز گزارش داد که اینترنت شهر زاهدان دچار اختلال شدید شده به طوری برقراری تماس برای شهروندان امکان پذیر نیست سخنرانی مولوی عبدالحمید بصورت زنده از صفحه اینستاگرام ایشان پخش نشد.

پخش آنلاین سخنرانی مولوی عبدالحمید که از اینستاگرام و کانال یوتیوب او هر هفته به صورت زنده پخش می‌شود، در هفته های گذشته هم به دلیل اختلالات اینترنت در این بخش از ایران قطع شده بود.

پس از هشتم مهرماه و رقم خوردن جمعه خونین زاهدان که ده‌ها تن از شهروندان بلوچ در این شهر کشته شدند، امروز چهلمین جمعه اعتراضی بود که در این شهر برگزار شد.