/

نصب تصویر «عباس دریس» بر درب ورودی سفارت جمهوری اسلامی در وین

لوکاس هامر، نماینده پارلمان اتریش و کفیل سیاسی عباس دریس که از او به عنوان «تنها شاهد کشتار ماهشهر» نام برده می‌شود، تصویر او را بر ورودی سفارت جمهوری اسلامی در وین نصب کرد.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، هامر با شعار «نه فراموش می‌کنیم و نه می‌بخشیم»، خواستار آزادی فوری دریس و لغو حکم غیرانسانی اعدام برای او شد.

هامر با انتشار ویدئویی از حضور خود جلوی درب سفارت جمهوری اسلامی در وین و چسباندن عکس عباس دریس بر روی در ورودی ساختمان، خواهان لغو حکم اعدام او شد.

او روز ۲۱ تیرماه نیز با حضور مقابل سفارت جمهوری اسلامی در وین و در دست گرفتن تصویر عباس دریس، خواهان لغو حکم اعدام این زندانی شد.

این کنشگر سیاسی با اشاره به شکنجه‌ها و روند ناعادلانه دادرسی عباس دریس و اینکه وی پدر سه فرزند است، خواهان لغو حکم اعدام او شد.

لوکاس هامر یکى از نمایندگان حزب سبز در مجلس نمایندگان و پارلمان اتریش در وین، دی ماه سال گذشته کفالت سیاسی عباس دریس در زندان اهواز را پذیرفت.

عباس دریس، ۴۸ ساله، پدر سه فرزند و از بازداشت‌شدگان قیام آبان ۹۸ در ماهشهر، بر اساس اعترافات تلویزیونی که تحت فشار و شکنجه جسمی و روحی از او اخذ شد، در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد.

حکم این زندانی توسط دیوان عالی کشور تایید شده و او در معرض خطر قریب‌الوقوع اعدام قرار دارد.