/

نسیم سلطان بیگی و سعیده شفیعی دو روزنامه نگار به ۴ سال و سه ماه حبس محکوم شدند

همسر سعیده شفیعی روزنامه نگار از ابلاغ حکم او و دو تن دیگر از روزنامه‌نگاران به نام های نسیم سلطان‌بیگی و مهرنوش زارعی به آنها خبر داد.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، براساس اعلام آقای حسن همایون ، سعیده شفیعی و نسیم سلطان بیگی  به ۳ سال و ۷ ماه حبس تعزیری برای اتهام اجتماع و تبانی، ۸ ماه حبس برای فعالیت تبلیغی علیه نظام، ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور، ۲ سال ممنوعیت عضویت در گروه‌ها محکوم شده و  مهرنوش زارعی تبرئه شده است.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران روز گذشته با صدور بیانیه ای نسبت به برخوردها با روزنامه نگاران واکنش نشان داد.

در متن این بیانیه آمده است: صدور احکام جدید برای روزنامه‌نگاران، مانع گردش آزاد اطلاعات است و گامی علیه توسعه کشور و مبارزه با فساد قلمداد می‌شود. حکم ممنوعیت یک ساله برای فعالیت روزنامه‌نگاری آقای بهروز بهزادی مدیر مسئول و سردبیر روزنامه اعتماد که بیش از ۵۵ سال برای اعتلای روزنامه‌نگاری ایران تلاش کرده است از طرفی و حکم باورنکردنی تبعید برای خانم مرضیه محمودی سردبیر تجارت نیوز در روزهای اخیر فعالان رسانه‌ای و مدنی را نگران کرده است.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران صدور احکام قضایی سنگین و غیرمتعارف علیه روزنامه‌نگاران از جمله آقای بهزادی و خانم محمودی را محکوم و از دستگاه قضایی خواست صدور این احکام را متوقف کند.

به نوشته این انجمن، صدور این احکام نافی هر ادعایی در مورد مبارزه با فساد، حمایت از فعالیت‌های قانونی رسانه‌ای و ایجاد امنیت برای روزنامه نگاران است.

طی هفته‌های اخیر، بهروز بهزادی، مدیرمسئول روزنامه اعتماد به دنبال شکایت سپاه پاسداران به یک سال محرومیت از فعالیت مطبوعاتی محکوم شد.

بهروز بهزادی، مدیرمسئول روزنامه اعتماد، با شکایت قرارگاه ثارالله در شعبه ۹ کیفری ۱ تهران محاکمه و به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

در نهایت دادگاه با استفاده از اختیارات برآمده از تبصره ماده ۳۵ قانون مطبوعات، مجازات حبس بهروز بهزادی را به محرومیت از هر نوع مسئولیت مطبوعاتی به مدت یک سال تبدیل کرد.

همچنین مرضیه محمودی، خبرنگاری که اظهارات توهین‌آمیز حمید رسایی، نماینده سابق مجلس را در حساب کاربری خود در توئیتر بازنشر کرده بود، برای بار دوم به «۲۴ میلیون جریمه نقدی و یک سال تبعید به تربت جام» محکوم شد.