نرگس محمدی
/

نرگس محمدی در مصاحبه‌ با تلویزیون سوئد: محکومیت پشت محکومیت نمی‌تواند من را متوقف کند

تلویزیون سراسری سوئد (اس‌وی‌تی) مصاحبه‌ای با نرگس محمدی را منتشر کرده است. نرگس محمدی، برنده جایزه نوبل صلح، که در ایران زندانی است در این مصاحبه می‌گوید که به مبارزه‌اش برای حقوق بشر ادامه می‌دهد حتی اگر به قیمت جانش تمام شود.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، تلویزیون سوئد ضمن انتشار این مصاحبه گفت که نرگس محمدی متن این مصاحبه را از داخل زندان اوین به طور پنهانی به بیرون فرستاده است.

به گزارش رویترز به نقل از تلویزیون سراسری سوئد، نرگس محمدی نوشت: «به زندان انداختن، شکنجه روانی، حبس انفرادی مداوم و محکومیت پشت محکومیت نمی‌تواند من را متوقف کند».

او افزود: «به فعالیتم برای آزادی و برابری ادامه خواهم داد حتی اگر به قیمت جانم تمام شود».

خانم محمدی به سوال‌هایی که از سوی این تلویزیون به داخل زندان اوین فرستاده شده بود پاسخ داده است.

خانم محمدی به تازگی نیاز به اعزام از زندان به بیمارستان داشت اما اصرار داشت که بدون حجاب اجباری به بیمارستان برود و مقامات زندان از بردن او به بیمارستان خودداری می‌کردند.

او دست به اعصاب غذا زد و پس از چند روز اعلام کرد که «بدون روسری و با کت و دامن» به بیمارستان اعزام شد و به همین دلیل به اعتصاب غذای خود پایان داد.

انتخاب نرگس محمدی به دلیل تلاش‌هایش به عنوان برنده جایزه صلح نوبل انعکاس گسترده‌ای داشت. چندین مصاحبه با او منتشر شد و از جمله آنجلینا جولی، بازیگر سرشناس هالیوود و فعال حقوق بشر، به تازگی مصاحبه‌ای با او انجام داد.