نرگس محمدی
//

نرگس محمدی خطاب به کمیته نوبل: پیروزی آسان نیست اما حتمی است

کیانا رحمانی فرزند نرگس محمدی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین و برنده جایزه صلح نوبل سال ۲۰۲۳، نامه ارسالی مادرش از زندان خطاب به کمیته نوبل را قرائت کرد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، نرگس محمدی در این نامه ضمن تشکر از اعضای کمیته بابت اهدای این جایزه نوشت: «از همه شما سپاسگزارم و می‌خواهم از مردم ایران تا رسیدن به پیروزی نهایی حمایت کنید».

در متن این نامه که در صفحه وبسایت نوبل و اینستاگرام شخصی خانم محمدی در دسترس قرار گرفته است، جایزه صلح نوبل نقطه عطفی در«تقویت اعتراض و جنبش‌های اجتماعی در سراسر جهان» توصیف شده و آمده است: «پیروزی آسان نیست، اما حتمی است».

این فعال شناخته شده حقوق‌بشر که در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان اوین است، در بخش دیگری از این نامه، قدرت جنبش اعتراضی مردم ایران را در «حضور پررنگ زنان در اعتراضات ضدحکومتی» دانست و پیام تشکر و درود ۴۶ زن زندانی سیاسی و عقیدتی را نیز به اعضای کمیته نوبل ابلاغ کرد.

کمیته نوبل، روز ۱۴مهر، جایزه صلح خود را به نرگس محمدی به‌دلیل مبارزه او علیه ظلم و ستم بر زنان در ایران، اهدا کرد.

خانم محمدی در یک دهه اخیر بارها بازداشت شده و مرداد امسال اعلام شد که به‌دلیل انتشار بیانیه از داخل زندان به یک سال حبس تعزیری دیگر محکوم شده و مجموع دوره زندان او به ده سال و ۹ ماه همراه با ۱۵۴ ضربه شلاق افزایش یافت.

عالیه مطلب‌زاده کنشگر مدنی و فعال حقوق زنان، روز سه‌شنبه۹آبان از مانع‌تراشی مقامات زندان اوین ، برای دومین بار طی روزهای گذشته برای اعزام نرگس محمدی به بیمارستان باوجود «گرفتگی رگ‌های قلب او» خبر داد.

پیش‌از این در تاریخ ۱۳شهریور نیز خانم محمدی به‌دلیل اینکه حاضر نشد روسری به سر کند، از اعزام به بیمارستان و کنترل پزشکی محروم شده بود.