مولوی عبدالحمید: علما علوم سیاسی را به اهلش بسپارند

امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه‌های امروز جمعه بیست و سوم تیر ماه ضمن محکوم کردن حمله مسلحانه به کلانتری ۱۶ در سخنانی کنایه‌آمیز از علما خواست تا به تدریس بپردازند و عرصه سیاست را به اهل آن واگذار کنند.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، مولوی عبدالحمید گفت: حمله به کلانتری ۱۶ در زاهدان، کار سختی بود و خشونت هیچ وقت جواب نداده و ما این حمله را محکوم می کنیم زیرا باور داریم روحیه مردم ما با قتل و کشتار و راهبندانی نیست اهل گفتگو و مذاکره هستیم. مشکلات را با انتقاد سازنده و مذاکره حل می کنیم مسیر همه مشکلات نشست است.

وی افزود: ما در جریان جمعه خونین و حمله به کلانتری ۱۶ نیز مبهوت شدیم کدام انسان این کار را می کند که در مقابل مسجد تیراندازی کند و ما از همان اول از حمله به کلانتری اعلام برائت کردیم و در همان لحظه تیراندازی بیانیه علیه این عمل صادر کردیم.

این روحانی اهل سنت عنوان کرد: ما در اینجا منافع اهل سنت را بیان نمی کنیم ما مدافع ملی و منافع ملی را مدنظر داریم منافع ملی برای ما اولویت دارد.

مولوی عبدالحمید گفت: ما نسبت به همه خیرخواه هستیم برای ما آزادی‌های قانونی مطرح هست برای ما بشریت و انسانیت مطرح هست ما برای همه انسان ها دعای خیر می کنیم ما خواستار آزادی برای همه بشریت هستیم.

وی افزود: ماه گناه را آزاد نمی‌دانیم ولی به آزدای بیان، آزادی قلم و اندیشه قائل هستیم، ما از حقوق و قانون دفاع می کنیم و مشکلات کشور و ملک ما زمانی ما حل می‌شود، زمانی که مسئولان تن به تغییرات بدهند. زمانی که کار به اهلش سپرده نشود تغییرات صورت نمیگیرد و مشکلات حل نمی شود.

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: نظامی‌ها در کار خودشان موفق هستند و می توانند پیشروی کنند ولی در کار سیاست، باید سیاسمتداران تصمیم بگیرند که برای این کار آموزش دیده و یاد گرفته اند. اهل کار و فن را پیدا کنید مشکلات کشور را حل کند. هیچ وقت به دیانت نگاه نکنید بلکه به شایستگی و لیاقت و دلسوزی طرف دقت کنید.

مولوی عبدالحمید اظهار داشت: مشکلات سیاسی که حل بشود اکثر مشکلات اقتصادی نیز حل می شود علما به تدریس بپردازند علوم سیاسی را به اهلش بسپارند و کسانی که رشته تحصیل و تخصص در هر زمینه دارند باید همان مسئولیت با به دست بگیرند تا باعث پیشرفت کشور در زمینه های مختلف شود.

وی تاکید کرد: مجموعه دارالعلوم زاهدان میانه رو و اعتدال‌گرا هستند و مجموعه مکی همیشه راه درست و اعتدال را در پیش داشته و همان را را از ابتدا دارد ادامه می دهد هر برچسب غیر اعتدالی به مجموعه مکی کاملا کذب و دروغ است.