مولوی عبدالحمید دستگاه قضایی جمهوری اسلامی را فاسد خواند

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه‌های نماز روز عید قربان، از «شیوع» فساد در ایران از جمله نهاد قضایی انتقاد کرد.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، او بر ضرورت استقلال دستگاه قضایی تاکید کرد و بار دیگر خواهان مجازات مامورانی شد که مردم را هدف گلوله قرار دادند.

او گفت: «فساد در کشور ما شیوع پیدا کرده ‌ و در همه کشور ریشه دوانده» و دستگاه قضایی هم «مستثنی نیست».

آقای عبدالحمید بر ضرورت استقلال دستگاه قضایی تأکید کرد و گفت «شکایت‌های زیادی» از سراسر ایران به دستش می‌رسد که مردم رفتند حکم گرفتند از قاضی و بعد حکم تغییر کرده است.

این روحانی پرنفوذ اهل سنت خواستار مبارزه با فساد در درون قوه قضائیه شد و از جمله به آسیب‌دیدگان چشم در اعتراضات اشاره کرد و گفت: «حقشان این نبود. انتظار بود که دستگاه قضایی با افرادی که تخلف می‌کنند برخورد کند».

او همچنین با اشاره جمعه خونین زاهدان و کشته‌شدن ده‌ها تن از شهروندان این شهر، خواستار برخورد با متخلفان شد و گفت انتظار می‌رفت مأمورانی که مردم را هدف قرار دادند مجازات شوند.

روز جمعه ۸ مهرماه سال گذشته عده‌ای از شهروندان در زاهدان برای اعتراض به «تجاوز یک فرمانده پلیس به یک دختر چابهاری نوجوان» تجمع کردند که با شلیک مستقیم ماموران امنیتی روبرو شدند.

یک ماه بعد گزارش شده که رئیس پلیس و رئیس کلانتری ۱۶ زاهدان به دلیل قصور در حوادث روز جمعه ۸ مهر ماه و کشتار معترضان در این شهر از کار برکنار شده‌اند.