مولوی عبدالحمید از علمای دینی خواست در برابر جنایات جمهوری اسلامی ساکت نباشند

مولوی عبدالحمید روحانی اهل سنت با اشاره به موضوع اعدام‌های سال‌های گذشته و اظهارات حسین مرتضوی زنجانی، رئیس زندان‌های اوین و گوهردشت در دهه شصت گفت: مسایلی که در زندان‌ها و بازداشتگاه شنیده می‌شود باعث ضربه زدن به اسلام می‌شود و علما نباید در این مسائل سکوت کنند.

خواندن این مطلب 7 دقیقه طول میکشد.

مولوی عبدالحمید روحانی اهل سنت با اشاره به موضوع اعدام‌های سال‌های گذشته و اظهارات حسین مرتضوی زنجانی، رئیس زندان‌های اوین و گوهردشت در دهه شصت گفت: مسایلی که در زندان‌ها و بازداشتگاه شنیده می‌شود باعث ضربه زدن به اسلام می‌شود و علما نباید در این مسائل سکوت کنند.

به گزارش فرانیوز، امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه‌های امروز جمعه دوازدهم خرداد ماه با اشاره به معضلاتی از قبیل اعدام‌های گسترده، فقر، فساد، اختلاس خواهان رسیدگی مقامات حکومت به این مسائل شد.

مولوی عبدالحمید روحانی پرنفوذ اهل سنت در بخشی از سخنان خود با انتقاد از وابستگی مالی حوزه‌های علمیه و روحانیون به حکومت گفت: وابستگی اقتصادی علما به حکومت باعث می‌شود که نتوانند واقعیت‌های جامعه را بگویند و از آنها خواست در مقابل مشکلات مردم سکوت نکنند.

وی خواهان استقلال حوزه‌ها و مراکز دینی از دولت شد و خطاب به روحانیون گفت: حکومت‌ها و دولت‌ها می‌آیند و می‌روند و هیچ نظامی تا قیامت باقی‌نمی‌ماند و باید در کنار مردم باشید.

این روحانی اهل سنت عنوان کرد: بعضی از علما ظاهر را حفظ کرده‌اند، اما در حساب‌های بانکی‌ آنها رقم‌های میلیاردی دارند.

مولوی عبدالحمید همچنین با اشاره به اینکه اعتراضات مردم از سر فقر و تنگدستی است، از حکومت خواست بار دیگر به حرف مردم گوش دهد و خواهان برگزاری رفراندوم و حق تعیین سرنوشت از سوی مردم شد.

وی با اشاره به موضوع اعدام‌های سال‌های گذشته و اظهارات حسین مرتضوی زنجانی، رئیس زندان‌های اوین و گوهردشت در دهه شصت گفت: مسایلی که در زندان‌ها و بازداشتگاه شنیده می‌شود باعث ضربه زدن به اسلام می‌شود و علما نباید در این مسائل سکوت کنند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان، همچنین درباره فساد و اختلاس گفت: کمتر جایی از کشور هست که گرفتار اختلاس و فساد نشده باشد و هرکسی به فکر چپاول کشور است و بسیاری پولدار شدند اما توده و عموم ملت فقیر شدند.

مولوی عبدالحمید خاطرنشان کرد: دین‌دار باید بتواند عبادتش را انجام دهد و کسی که دینی ندارد هر کاری خودش می‌خواهد را انجام دهد؛ نباید اجبار کنیم چیز خاصی که ما عرضه می‌کنیم را بخواهند. برای همین باید رفراندوم برگزار شود تا بفهمیم اکثریت قاطع مردم چه می‌خواهند و به همان تن بدهیم.

وی تاکید کرد: بزرگان و مسئولان کشور به این مساله فکر کنند که اعمال زور و فشار نه تنها فایده‌ای ندارد که مردم را بیشتر از دین دور می‌کند و عواقبش برای دیانت مردم خطرناک خواهد بود.

از آغاز اعتراضات سراسری در کشور به ویژه از زمان وقوع جمعه خونین زاهدان در تاریخ هشتم مهر ماه گذشته و تداوم تجمعات اعتراضی نمازگزاران بلوچ در روزهای جمعه، اینترنت در بسیاری از شهرهای استان سیستان و بلوچستان با اختلال عمدی توسط جمهوری اسلامی مواجه می‌شود.