/

مولانا عبدالحمید: جواب مردم گلوله نیست

امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه امروز هفدهم شهریور ماه با اشاره به جنایات جمهوری اسلامی درباره جانباختگان و آسیب‌دیدگان خیزش انقلابی گفت: جواب مردم گلوله نیست.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، مولانا عبدالحمید عنوان کرد: همین مردمی که در اعتراضات زده شدند و نقص عضو شدند یا کشته شدند اگر سلاح داشتند حق داشتید که بزنید ولی اگر این‌ها فقط اعتراضی کردند یا سنگ زدند، جوابشان که گلوله نیست. علما باید پاسخ بدهند که از لحاظ شرعی مجازات ماموری که زده است، چیست؟

وی افزود: از مشترکات اسلام و دموکراسی این است که حاکم را خدا تعیین نمی‌کند؛ بلکه مردم تعیین می‌کنند.

این روحانی اهل سنت ضمن اشاره به اهمیت نظر و رأی مردم در حکومت اسلامی افزود: حاکم همان طور که با رأی اکثریت انتخاب می‌شود، با رأی اکثریت می‌تواند به کارهایش ادامه بدهد. حاکم تا زمانی که حکومت می‌کند باید نظر اکثریت را داشته باشد.

به گزارش سازمان حقوق بشری حال‌وش، روز جمعه «اینترنت زاهدان و برخی دیگر از شهرهای بلوچستان دچار اختلال شدید شده به طوری که برقراری تماس برای شهروندان به سختی امکان پذیر است.»

حال‌وش افزود سخنرانی مولوی عبدالحمید که از حساب اینستاگرام او به صورت زنده پخش می‌شد، چندین بار قطع شد.

پس از کشته شدن ده‌ها نمازگزار در «جمعه خونین» زاهدان در هشتم مهر سال گذشته، این شهر در هر جمعه پس از خطبه‌های غالبا انتقادی مولوی عبدالحمید، صحنه اعتراضات ضدحکومتی بوده است.