/

مهدی یراحی خواننده بازداشت شد

در پی انتشار ترانه‌ای از سوی مهدی یراحی و تشکیل پرونده قضایی، این خواننده با دستور دادستان تهران بازداشت شد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، خبرگزاری حکومتی مهر در خبری نوشت: در پی انتشار ترانه‌ای غیرقانونی از سوی مهدی یراحی و تشکیل پرونده قضائی، این خواننده با دستور دادستان تهران بازداشت شد.

روز گذشته خبرگزاری میزان در خبری اعلام کرد در پی انتشار یک ترانه به گفته این خبرگزاری «غیرقانونی و خلاف اخلاق و عرف جامعه اسلامی» از سوی مهدی یراحی، برای وی پرونده قضایی تشکیل شد.

میزان مدعی شد به دنبال تشکیل پرونده قضایی برای مهدی یراحی، برخورد مقتضی قضایی با وی صورت خواهد گرفت.

مهدی یراحی به تازگی آهنگ «روسریتو …» را در حمایت از دختران و زنان معترض به حجاب اجباری منتشر کرده است. این آهنگ با تغییری کوچکی در شعر بازخوانی ترانۀ «از خودت خبر بیار» اوست که چهار سال پیشتر منتشر شده بود.

این ترانه واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی را در پی داشت و نام این اثر به هشتگ در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) تبدیل شد.

در این ویدیو، تصاویری از اعتراض‌های زنان در ایران و از سر برداشتن روسری در خیابان‌های ایران به تصویر کشیده شده است. این اولین بار نیست که مهدی یراحی حمایتش از خیزش سراسری را اعلام می‌کند.

مهدی یراحی با اشاره به «چهار سال ممنوعیت از کار و تحمیل خانه‌نشینی» گفته بود به رغم فشارها و پرونده‌های قضایی، در ایران است و «ایستادگی» می‌کند.

مهدی یراحی پیشتر نیز در بحبوحه اعتراضات سال گذشته ترانه دیگری نیز منتشر کرده بود. انتشار ترانه «سرود زن» از مشهورترین کارهای اعتراضی خوانندگان حامی اعتراضات در سال گذشته است که مهدی یراحی منتشر کرد و بازتاب گسترده ای در سطح شبکه های اجتماعی داشت و با استقبال بی نظیری از سوی شهروندان معترض مواجه شد.

مهدی یراحی در ۲۲ اسفند سال گذشته از ممنوع‌المعامله شدنش از طرف حکومت جمهوری اسلامی خبر داده بود.