/

ممنوع الخروجی و بازجویی از علی احمدزاده کارگردان فیلم راه یافته به جشنواره لوکارنو

براساس گزارش رسانه های آمریکایی، نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی علی احمدزاده، کارگردان «منطقه بحرانی»، را «تحت فشار» گذاشته‌اند تا فیلم خود را که قرار بود روز ۱۹ مرداد در جشنواره هفتاد و ششم لوکارنو به نمایش درآید، از این جشنواره سینمایی خارج کند.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزار فرانیوز، «منطقه بحرانی» ساخته جدید علی‌احمدزاده که محصول مشترک ایران و آلمان است، در بخش مسابقه بین‌الملل هفتاد و ششمین جشنواره فیلم لوکارنو در کشور سوئیس در کنار ۱۶ فیلم دیگر برای کسب جایزه یوزپلنگ طلایی بهترین فیلم این رویداد سینمایی رقابت می‌کند.

 دو وب‌سایت «ورایتی» و «ددلاین» به نقل از دست‌اندرکاران «منطقه بحرانی» نوشته‌اند که این کارگردان با ممنوعیت خروج از کشور مواجه است و از سوی وزارت اطلاعات در حال بازجویی است.

علی احمدزاده پیش از این نیز به خاطر تولید کارهای سینمایی بدون مجوز از وزارت ارشاد احضار، بازجویی  و بازداشت شده است.

امیر پوستی، شیرین عابدینی راد، مریم صادقیان، علیرضا کی‌منش، ساغر سحرخیز، مینا حسنلو، علیرضا راستجو و صبا باقری بازیگران فیلم «منطقه بحرانی» هستند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «امیر زندگی تنهایی دارد و سگش تنها همراه اوست. او در درنیای زیرمینی تهران پرسه می‌زند، انواع مواد مخدر را می‌فروشد و در خیابان‌های شهر بی‌هدف حرکت می‌کند …»

علی‌ احمدزاده پیش از این ساخت فیلم‌ کوتاه «آوانتاژ» و فیلم‌های بلند «مهمونی کامی»، «پدیده» و «مادر قلب اتمی» را در کارنامه دارد.

این فیلم چهارمین ساخته بلند علی احمدزاده محسوب می‌شود که بدون دریافت مجوز ساخته شده است و بازیگران زن آن در صحنه‌های متعددی بدون حجاب اجباری دیده می‌شوند.

فیلم دوم علی احمدزاده با نام «مادر قلب اتمی» سال ۱۳۹۳ در بخش فوروم شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم برلین به نمایش درآمده بود.

فیلم «منطقه بحرانی» سومین فیلمی در ماه‌های اخیر محسوب می‌شود که برخی بازیگران زن آن در صحنه‌هایی بدون حجاب اجباری مقابل دوربین رفته‌اند و در جشنواره‌های مختلف به نمایش در می‌آیند.