ممانعت نهادهای امنیتی از برگزاری زادروز غزاله چلابی؛ مسدود کردن اطراف مزار با صفحات بتنی

همزمان با انتشار فراخوان‌هایی در شبکه‌های اجتماعی برای برگزاری مراسم زادروز یکی از جانباختگان خیزش انقلابی در آمل، نهادهای امنیتی اطراف مزار او را با صفحات بتنی محصور کردند.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، همزمان با فرارسیدن زادروز غزاله چلابی در تاریخ امروز جمعه سیزدهم مرداد ماه، نهادهای امنیتی با اقدام به مسدود کردن خیابان‌های اطراف مزار او مانع تجمع مردم و برگزاری مراسم شدند.

مادر غزاله چلابی پیشتر با انتشار مطالبی در شبکه‌های اجتماعی از تخریب ناگهانی نرده‌های فلزی اطراف مزار دخترش و احداث دیوارهای بتنی خبر داده بود.

روز جمعه گذشته و همزمان با مراسم ظهر عاشورا، در شهر آمل گروه موزیک تکیه نیاکی، یکی از تکایای بزرگ این شهر، با لباس‌های سفید و با نواختن تصنیف «از خونه جوانان وطن لاله دمیده» در کنار آرامگاه غزاله چلابی حضور یافتند و به این این جانباخته خیزش مردمی و انقلاب زن، زندگی، آزادی و خانواده او ادای احترام کردند.

به دنبال حضور شهروندان بر مزار غزاله مسئولان امام‌زاده قاسم آمل اخیرا بخشی از این آرامستان را که در آن آرامگاه غزاله چلابی قرار دارد، دیوارکشی کرده‌اند تا به نوعی مانع برای تجمع و قابل مشاهده بودن این مزار ایجاد کنند.

ویدئوهای منتشر شده از حضور این گروه در روز عاشور، در شبکه های اجتماعی به صورت گسترده بازنشر شد و توجهات زیادی را به خود جلب کرد.

در این تصاویر و ویدئوها سوگواری فاطمه مجتبایی، مادر غزاله نیز منتشر شد.

«هیئت نیاکی‌ها» نام این دسته عزاداری است که از آنها به عنوان یکی از بزرگ‌ترین هیئت‌های شهر آمل یاد می‌شود.

غزاله چلابی در جریان خیزش انقلابی در تاریخ ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱، با شلیک نیروهای سرکوبگر در شهر آمل کشته شد.