معصومه قاسمی پور
/

معصومه قاسمی‌پور بازیگر معترض با قید وثیقه آزاد شد

افشین هاشمی، بازیگر و کارگردان تئاتر، از آزادی معصومه قاسمی‌‌پور، بازیگر معترضی که در روزهای گذشته در آمل بازداشت شده بود، خبر داد.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، خانم قاسمی‌پور که پس از آغاز اعتراضات، در یک حرکت اعتراضی از بازیگری کناره‌گیری و عکسی بدون حجاب از خود منتشر کرده بود، در روزهای گذشته بازداشت شده بود و هیچ خبری از او در دست نبود.

درباره علت بازداشت این سینماگر خبری منتشر نشده است.

انجمن‌های مختلف سینمایی در بیانیه‌های جداگانه‌ای خواستار آزادی او و دیگر هنرمندان زندانی شده بودند.

خانم قاسمی‌پور، ۴۶ ساله، پاییز گذشته در اعتراض به سرکوب خونین معترضان که بعد از کشته شدن مهسا ژینا امینی در جریان بازداشت توسط گشت ارشاد به خیابان‌ها آمده بودند، از بازیگری کناره گرفت و تصویری بدون حجاب از خود در حساب کاربری‌اش در اینستاگرام منتشر کرد.

لیلا نقدی‌پری نیز روز ۲۵ شهریور، سالروز جان‌باختن مهسا ژینا امینی در بازداشت گشت ارشاد، بازداشت شد و به گفته همسرش، مجید برزگر، کارگردان سینما، ابتدا به زندان قرچک و بعد از چند روز به زندان اوین منتقل شد و دلیل بازداشت او هنوز مشخص نیست.

در طول یکسال گذشته و از آغاز اعتراضات سراسری ایران، تعداد زیادی از هنرمندان و بازیگران سینما و تلویزیون به دلیل حمایت از معترضان و برداشتن حجاب از سر در مراسم های عمومی، بازداشت و برای آنان پرونده قضایی تشکیل شده است.