مرگ ۸۵ نفر در صنعا هنگام توزیع کمک‌های مالی

ازدحام جمعیت برای دریافت کمک‌های مالی ۹ دلاری در صنعا پایتخت یمن موجب شد که حداقل ۸۵ نفر کشته و ۳۲۲ نفر زخمی شوند.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

ازدحام جمعیت برای دریافت کمک‌های مالی ۹ دلاری در صنعا پایتخت یمن موجب شد که حداقل ۸۵ نفر کشته و ۳۲۲ نفر زخمی شوند.

به گزارش فرانیوز، منابع خبری گزارش دادند که این ازدحام در مقابل مدرسه‌ای در منطقه باب الیمن در مرکز صنعا رخ‌داده است. به گفته شاهدان عینی صدها نفر برای دریافت کمک مالی در این مکان جمع شده بودند.

یمن به‌عنوان یکی از فقیرترین کشور خاورمیانه از سال ۲۰۱۴ شاهد جنگ داخلی میان دولت قانونی این کشور و شورشیان حوثی است که کنترل پایتخت یمن را در دست دارند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام حوثی با تایید این خبر، از وخامت حال ۵۰ نفر از زخمی‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، صدها شهروند یمنی برای دریافت کمک‌های نقدی در دبستان «معین» تجمع کردند. برخی شاهدان دلیل این حادثه را شلیک هوایی ماموران عنوان کرده که به ترس و هراس حاضران منجر شد.

مقامات حوثی به طور رسمی علت این حادثه مرگبار را اعلام نکردند اما خبرگزاری «سبا» به نقل از برخی منابع حوثی گزارش داد که این حادثه بر اثر ازدحام جمعیت در هنگام توزیع کمک‌های مالی اهدایی شماری از تجار میان مردم اتفاق افتاده است.

سخنگوی وزارت داخله دولت خودخوانده شورشی‌های حوثی اعلام کرد: که این حادثه به دلیل ازدحام شهروندان در هنگام توزیع تصادفی مبالغ پول توسط برخی از بازرگانان رخ‌داده است. به گفته این سخنگو، دو بازرگان که مراسم توزیع کمک را سازماندهی کرده بودند، بازداشت شده‌اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو شاهد این حادثه گزارش داد که صدها نفر برای دریافت کمک مالی که به مبلغ ۵۰۰۰ ریال یمن یا حدود ۹ دلار برای هر نفر بود، ازدحام کردند.

وضعیت اقتصادی یمن به دنبال وقوع جنگ داخلی در این کشور به‌شدت تضعیف شده است. بنا بر آمار سازمان ملل میلیون‌ها نفر در این کشور دچار گرسنگی مفرط هستند.