محسن برهانی
/

محسن برهانی طراحان لایحه حجاب را به مناظره دعوت کرد

محسن برهانی حقوقدان و استاد دانشگاه که انتقاداتش به احکام صادره دادگاهها در صدور و اجرای احکام اعدام معترضان و آرای عجیب برای مخالفان حجاب اجباری منجر به تشکیل پرونده قضایی برای او از سوی نهادهای اطلاعاتی شد، در اظهار نظری تازه لایحه قوه قضائیه در خصوص حجاب را غیرشرعی و ناقض حقوق شهروندی خواند و طراحان را به مناظره دعوت کرد.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، محسن برهانی پیش از این نیز انتقادات خود در این زمینه را با انتشار مطالبی در توئیتر بیان کرده است.

او در این باره در صفحه توئیت خود نوشت: هر یک از طراحان لایحه حجاب را به مناظره با پخش مستقیم‌ دعوت می‌کنم تا اثبات شود نه شرع را می‌شناسید نه حقوق شهروندی را.

برهانی نوشته است: «اگر وجود و آن چیز لازم را برای مناظره دارید، اجابت خواهید کرد و الا همه می‌فهمند که هیچ ندارید».

«هل من مبارز؟»

«دوره لات‌بازی در کوچه‌های خلوت به سر آمده است».

آقای برهانی روز گذشته نیز درتوئیت دیگری نوشت: «در مصوبه ننگین حجاب، سه نفر بیشترین نقش را ایفا کردند؛ آقایان قالیباف، غضنفرآبادی و جلیل محبی.

لایحه قوه قضاییه را کنار گذاشتند، شخصی در سه روز نوشته‌ای را آماده کرد و دور هم‌ نشستند و تمامش کردند.

این نحوه قانون‌نویسی مایه ننگ است.

کمیسیون و مجلس هم که یک شوخی بی‌مزه‌اند».

این حقوقدان چند روز قبل نیز نسبت به لایحه عفاف و حجاب که در دستور کار مجلس است ، در توئیترنوشت: طراحان و مدافعان لایحه حجاب و عفاف به علت جهل یا نگاه متعصبانه و ایدئولوژیک نمی‌توانند نسبتِ بین خواست مردم و تقنین را در این موضوع مهم، درک نمایند؛ این جماعت پرمدّعا نه با فقه آشنا هستند نه با قانون.

آقای برهانی پس از تشدید سرکوب معترضان و افزایش موج بازداشت ها در کشور به هر بهانه، بارها با انتشار توئیت های متعدد نسبت به نقض قوانین حقوقی و حق و حقوق شهروندی انتقاد کرده و رویه حکومت در این زمینه را نادرست خوانده بود.

این وکیل پایه‌یک دادگستری روز یک‌شنبه هفته جاری در صفحه توئیتر خود نوشت که «حفاظت اطلاعات قوه قضائیه»، «سازمان اطلاعات سپاه»، « حفاظت اطلاعات فراجا» و « یکی از اعضای شورای نگهبان» برای او پرونده قضایی تشکیل داده‌اند.

آقای برهانی با اشاره به «پایان مرحله دادسرا»‌ نوشت: «با صدور کیفرخواست منتظر دادگاهم.