مجازات شلاق و زندان برای شهروندانی که با زن «آمر به معروف» درگیر شدند

رئیس کل دادگستری استان مرکزی از صدور یک سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و جریمه نقدی برای یک مرد و دو زنی که در اراک با یک زن «آمر به معروف» درگیر شده بودند، خبر داد.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، به نوشته همشهری آنلاین، عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: «در یکی از مراکز درمانی شهرستان اراک توسط یک مرد و دو خانم به همسر شهید مدافع حرم که مبادرت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر کرده اهانت شده بود».

براساس این گزارش، باوجود گذشت زن آمر به معروف، از منظر جنبه عمومی جرم به اتهام‌های اخلال در نظم عمومی از طریق هیاهو و جنجال و سر و صدا در محیط درمانی، مزاحمت برای بانوان در اماکن عمومی و حضور بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی، حکم به محکومیت متهمین فوق‌الذکر به تحمل یک سال حبس تعزیری و جزای نقدی صادر شد.

این حکم غیر قطعی و در مرحله بدوی است و امکان تجدیدنظر خواهی برای متهمان وجود دارد.

در ماههای اخیر و در پی فشار بر زنان و دختران در جهت اعمال حجاب اجباری، شهروندان طرفدار حجاب و حکومت، در سطح شهر با مشاهده تردد زنان با پوشش اختیاری، علاوه بر ایجاد مزاحمت برای آنان، با عکسبرداری و فیلمبرداری موجبات تنش و درگیری را فراهم کرده اند. نمونه های این اتفاق در شهرهای مختلف صورت گرفته و رویه حکومت و سازمانها حمایت از آمران به معروف و مجازات شهروندانی ست که از رعایت حجاب اجباری سرپیچی می کنند.