قناد لبنانی با فروش کیک رنگین‌کمانی به اظهارت ضد همجنسگرایانه حسن نصرالله پاسخ داد

یک شیرینی فروش پرآوازه در لبنان، به دنبال اظهارات حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان برعلیه همجنس‌گرایان، با فروش کیک رنگین کمانی به این موضع گیری واکنش نشان داد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، دبیرکل حزب‌الله لبنان در روزهای گذشته علیه همجنس‌گرایی سخنانی بیان کرد و به دنبال آن طرفدارانش را به تحریم محل‌های کسب وکارِ حامی همجنس‌گرایان فراخواند.

حسن نصرالله گفته بود: «آمریکا به سفیران خود در جهان ابلاغ کرده که برای رواج همجنس‌گرایی بکوشند… می‌خواهد همجنس‌گرایی را طبیعی جلوه داده و بر کودکان و نوجوانان تمرکز کرده… کشورهای نیازمند کمک مالی را نیز وادار به اجرای طرح‌های ترویج همجنس‌گرایی کرده و در برخی جوامع همجنس‌گرایان حضور یافته و همدردی دیگران را طلب می‌کنند.»

مردم اما در لبنان نسبت به این اظهارات واکنش نشان دادند.

از جمله این واکنش ها، یک شیرینی‌پزی پرآوازه در بیروت کیک هایی را به رنگ «پرچم افتخار» رنگین‌کمانی به مشتریان خود عرضه کرد.

حسین عبدالحسین، یک محقق عراقی‌الاصل در آمریکا، روز جمعه، ششم مرداد، در توییتر خود با انتشار عکس تکه‌های کیک رنگین‌کمانی در شیرینی‌پزی «پَن دور» در بیروت، نوشت: «رژیم ایران و شبه‌نظامیان تحت حمایتش» در سراسر منطقه علیه جامعه همجنس‎‌گرایان کارزار به راه انداخته و خواهان تحریم محل‌های کسب ‌و کاری شده‌اند که «پرچم افتخار» را به نمایش می‌گذارند، اما شیرینی‌پزی معروف لبنانی با این کیک به نصرالله پاسخ داد «تا در سکوت در برابر این ظلم بایستد».

میشال حلو، دبیرکل حزب ملی لبنانی مخالف حزب‌الله و مدیرمسئول پیشین روزنامه فرانسوی لبنانی لورین لوژور نیز در این باره در توییتر نوشته بود نفرت‌پراکنی حسن نصرالله علیه همجنس‌گرایان در حالی است که او و سازمانش با ازدواج کودکان مخالفتی ندارند.