حمله اسرائیل به غزه

قطر تایید کرد مذاکرات برای برقراری آتش‌بس مجدد میان اسرائیل و حماس ادامه دارد

وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد تلاش‌های دیپلماتیک برای دست‌یابی به توافقی جدید به منظور برقراری آتش‌بس در منطقه ادامه دارد.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

درگیری‌ها در منطقه روز ۱۰ آذر و پس از پایان آتش‌بس هفت روزه میان حماس و اسرائیل مجددا آغاز شد.

پیش از انتشار این خبر، شبکه خبری الجزیره نوشت بر اساس برخی گزارش‌ها، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر قطر و دیوید بارنیا، رییس موساد، برای از سرگیری مذاکرات بر سر آزادی گروگان‌های حماس با یکدیگر دیدار کرده‌اند.

الجزیره افزود این دیدار به دنبال افزایش فشارها بر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در پی کشته شدن سه گروگان در نوار غزه به دست اسرائیل صورت می‌گیرد.

یک سخنگوی خانواده‌های گروگان‌ها می‌گوید که پس از کشته شدن «تصادفی» سه گروگان توسط ارتش اسرائیل که دیروز اعلام شد، هیچ تماسی توسط اعضای کابینه جنگ با آنها برقرار نشده است.

به گزارش تایمز اسرائیل، هایم روبینشتاین، یکی از سخنگویان خانواده‌ها می‌گوید: «با وجود چنین فاجعه سنگینی، هیچ کس از کابینه جنگ با خانواده‌ها صحبت نکرده است، هیچ کس توضیح نداده است که چگونه می‌توان از فاجعه بعدی جلوگیری کرد.»

او پرسیده: «چرا خانواده‌ها باید برای چیزی به‌این وضوح درخواست کنند؟»

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، روز جمعه ۲۴ آذر از کشته‌شدن اشتباهی سه گروگان اسرائیلی در شمال غزه از سوی سربازان این کشور خبر داد.

به گفته او، سربازان ارتش اسرائیل به اشتباه این سه گروگان را به عنوان تهدید قلمداد و به سوی آنها شلیک کردند و آنها را کشتند.

سخنگوی ارتش اسرائیل این رویداد را «اسف‌بار و دردناک برای همه ما» توصیف کرد و افزود ارتش مسئولیت کامل آن را بر عهده می‌گیرد.

همچنین شبکه خبری الجزیره از ادامه حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه خبر داد.

به گزارش این شبکه، در حمله اسرائیل به منطقه‌ای در نزدیکی یکی از مدارس آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی سازمان ملل (اونروا) در دیر البلح در مرکز نوار غزه، چندین فلسطینی کشته و زخمی شدند.

در حملات هوایی ارتش اسرائیل به رفح در جنوب غزه یک خانه هدف قرار گرفت.

نیروهای اسرائیلی به اهدافی در محله شجاعیه و تعدادی دیگر از محلات شهر غزه حمله کردند.

بر اساس این گزارش، درگیری‌ها در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه ادامه دارد.