/

فعالان اجتماعی خواهان آزادی مهدی اعتمادسعید شدند

جمعی از پژوهشگران و فعالان اجتماعی با اعتراض به برخورد امنیتی و بازداشت و بی‌خبری از وضعیت مهدی اعتمادسعید تسهیلگر مهارت‌های فردی، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط او شدند.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، این پژوهشگران و فعالان اجتماعی که از همکاران آقای اعتمادسعید نیز هستند، در بیانیه‌ خود نوشته‌اند: «با گذشت بیش از چهل روز از این بازداشت و بی‌اطلاعی از وضعیت او، بر خود لازم می‌دانیم اعتراض شدید خود را نسیت به چنین رفتار امنیتی مخرب و مملو از سوءظن که شریان‌های فرهنگی و حیاتی جامعه را نشانه گرفته، اعلام کنیم».

آنها در ادامه بیانیه با بیان اینکه چنین افرادی «شایسته تقدیر و تکثیراند نه برخوردهای قهرآمیز امنیتی» آورده اند: «فعالیت‌های خیرخواهانه ذهن‌های درخشانی چون مهدی اعتمادسعید، در راستای احیای نشاط جمعی در جامعه با دعوت به بازی‌های جمعی و فراهم کردن فرصت تعامل و دیدار مهرآمیز شهروندان به ویژه کودکان و نوجوانان برای تاثیرات مثبت پرشماری که بر سلامت روانی جامعه می‌گذارد».

مهدی اعتمادسعید، تسهیلگر دوره‌های ارتقای مهارت‌های فردی از طریق بازی در شرکت‌ها است و بیش از یک‌هزار ساعت دوره دورهمی در شرکت‌های محتلف ایران برگزار کرده است.

آقای اعتمادسعید از حدود ۷ سال پیش پروژه‌‎ اجتماعی «پرتآپ» را راه‌اندازی کرده است. او در پارک‌ها یا مناطق کم‌ برخوردار و سانحه‌ دیده، به کمک نیروهای مردمی، به بازی با بچه‌ها می‌پردازد و به گفته دوستانش «دغدغه‌اش شاد کردن کودکان از طریق بازی» است.

روز جمعه ۱۹ خردادماه، هنگامی که او مانند همیشه با جمعیت زیادی از کودکان و خانواده‌های آنها در پاک لاله تهران، مشغول بازی بودند، نیروهای امنیتی به محل دورهمی آنها وارد شدند و جمعیت را متفرق کردند.

به گفته این منابع آگاه پس از متفرق شدن جمعیت، نیروهای امنیتی آقای اعتمادسعید را تا نزدیک خودروی‌اش تعقیب کردند و سپس چند موتورسوار او را در حضور همسر و دخترش که دو سال و ۹ ماه دارد، بازداشت کردند.

در طول ۳۷ روز گذشته مهدی اعتمادسعید تنها یک بار تماس کوتاه هشت دقیقه‌ای با خانواده‌اش داشته و با دخترش صحبت کرده است.

تاکنون هیچ نهادی مسئولیت بازداشت این شهروند را به عهده نگرفته است.