/

فستیوال فرهنگی هنری ایرانیان در برلین با هدف حمایت از جنبش زن، زندگی، آزادی

بیش از پنجاه گروه فعال و حمایت کننده از اعتراضات سراسری مردم ایران، در آلمان با هماهنگی و همکاری، فستیوالی فرهنگی هنری را با هدف همراهی با مردم معترض ایران در جنبش زن، زندگی، آزادی ترتیب داده اند که امروز در مسیر ده کیلومتری از پارلمان آلمان تا مقابل سفارت جمهوری اسلامی در برلین برگزار می شود.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

بیش از پنجاه گروه فعال و حمایت کننده از اعتراضات سراسری مردم ایران، در برلین با هماهنگی و همکاری، فستیوالی فرهنگی هنری را با هدف همراهی با مردم معترض ایران در جنبش زن، زندگی، آزادی ترتیب داده اند که امروز در مسیر ده کیلومتری از پارلمان آلمان تا مقابل سفارت جمهوری اسلامی در برلین برگزار می شود.

به گزارش فرانیوز، برگزار کنندگان این همایش که از مدتها پیش برنامه ریزی شده است هدف از این مراسم را آگاهی رسانی به سیاستمداران و مردم آلمان و دیگر کشورهای اروپایی نسبت به وقایع ایران و جنایت جمهوری اسلامی عنوان کرده اند.

در این برنامه گسترده، جمعی از نمایندگان پارلمان آلمان و همچنین اساتید دانشگاه حضور خواهند داشت.

به گفته برگزار کنندگان سه استیج در مسیر ده کیلومتری برپا شده که در این استیج ها برنامه های هنری اجرا خواهد شد، همچنین برگزاری دو ماراتن نیز از دیگر برنامه های تدارک دیده شده است.

برگزاری این دو ماراتن به عنوان نمادی برای تداوم و سخت کوشی در مسیر انقلاب مردم ایران عنوان شده است.

برگزار کنندگان تاکید کردند که مهمترین هدفشان رساندن صدای مردم معترض ایران به سراسر جهان و متحد ماندن علیه جمهوری اسلامی است.

دانیال ایلخانی پور نماینده هامبورگ نیز درباره برنامه امروز برلین گفت: سایبری های رژیم القا می کنند که ما در خارج از ایران با هم اختلاف داریم و نمی توانیم برای هدفمان کنار هم بایستیم، این یکی از دلایلی است که سیاستمداران اروپا با معترضان و مخالفان جمهوری اسلامی همراهی نمی کنند.

او افزود: اما امروز در برلین توانستیم ثابت کنیم که بیش از ۵۰ گروه با عقاید و نظرات مختلف کنار هم جمع شده اند تا نشان دهند که مردم ایران خواهان آزادی و کنار هم هستند.

ایلخانی پور توافق دولت بلژیک با حکومت ایران مبنی بر تبادل زندانیان را در خطر انداختن جان بسیاری دیگر از ایرانیان و مردم سایر کشورهای جهان خواند و گفت: با این امضا دست جمهوری اسلامی بازتر از گذشته شده و ما باید در این باره اطلاع رسانی کنیم.