/

فدراسیون بین المللی روزنامه‌نگاران خواستار آزادی خبرنگاران و فعالان رسانه ای زندانی در ایران شد

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران با محکوم کردن سرکوب رسانه‌ای در ایران بار دیگر تاکید کرد که روزنامه‌نگاری جرم نیست و جمهوری اسلامی باید همه خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای زندانی را آزاد کند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران ضمن به روز‌رسانی فهرست روزنامه‌نگاران زندانی در ایران در وب‌سایت خود نسبت به تداوم بازداشت روزنامه‌نگاران و سرکوب رسانه‌ای در ایران ابراز نگرانی کرد.

این سازمان به نقل از دومنیک پرادالیه، رئیس فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران افزود: حبس روزنامه‌نگاران علامت هشدار‌دهنده‌ای در سطح بین‌المللی است. ما بار دیگر اتهامات بی‌اساس علیه همکاران خود را محکوم می‌کنیم و از مقامات ایران می‌خواهیم که از همه اتهامات علیه آنها صرف نظر کنند.

این تشکل بین‌المللی روزنامه‌نگاران با نام بردن از «نیلوفر حامدی، الهه محمدی، فرخنده آشوری، نازیلا معروفیان، مارال دارآفرین، ریبوار سیدمحمدی و کامیار فکور»، هفت تن از خبرنگاران دربند جمهوری اسلامی خواستار آزادی فوری آنها شد.

سفیر ایالات متحده در شورای حقوق بشر سازمان ملل در تاریخ ۲۸ تیرماه، هم‌زمان با سیصدمین روز بازداشت نیلوفر حامدی، خواستار آزادی این خبرنگار روزنامه شرق، الهه محمدی، خبرنگار روزنامه هم‌میهن و همه روزنامه‌نگارانی شد که برای پوشش خبری کشته شدن مهسا امینی زندانی شده‌اند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، پیشتر به شورای حقوق بشر سازمان ملل گزارش داده بود که از یکم اوت ۲۰۲۲ تا ۱۵ آوریل ۲۰۲۳ بیش از ۷۰ روزنامه‌نگار از جمله ۲۵ زن در ایران بازداشت شده‌اند و ۱۶ روزنامه‌نگار هنوز در زندان به سر می‌برند.