/

علیرضا آخوندی در هشدار به گردشگران خارجی: جمهوری اسلامی گروگانگیر است؛ به ایران سفر نکنید

نماینده ایرانی تبار سوئد با انتشار توئیتی به استفاده جمهوری اسلامی از سیاست گروگانگیری گردشگران و اتباع خارجی اشاره و ضمن توصیه به شهروندان خارجی برای سفر نکردن به ایران، نوشت: اگر میخواهیم برای آزادی کاری انجام دهیم، پرهیز از گردشگری در ایران کمترین فداکاری است. بیایید متحد باشیم و از ایران رفتن در شرایط فعلی پرهیز کنیم.

خواندن این مطلب 2 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، اخوندی با انتشار تصاویری از شهروندانی خارجی و ایرانیان دارای تابعیت مضاعف، در توئیتر خود نوشت: در حالی که بیش از ۲۰.۰۰۰ نفر به ناحق، به دلیل مبارزه برای آزادی، در زندانها بسر میبرند، دیدن برخی از افراد که علیرغم هشدارهای صریح وزارات امور خارجه کشورهای غربی، برای تعطیلات ایران را انتخاب می کنند، مایوس کننده است.

او افزوده است: ایران سابقه استفاده از سیاست گروگان گیری را دارد. این گردشگران با بازدید از ایران، به رژیم ایران در باج گیری کمک می کنند و تلاش های جمعی ما برای رسیدن به آزادی در ایران را تضعیف می کنند.

آخوندی نوشت: شنیدن این حرف ممکن است سخت باشد، ولی واقعیت سخت و تلخ، بسر بردن در سلول انفرادی، تحمل شکنجه یا تجربه تجاوز جنسی در زندان های جمهوری اسلامی است.

به گفته او اگر میخواهیم برای آزادی کاری انجام دهیم، پرهیز از گردشگری در ایران کمترین فداکاری است.

نماینده پارلمان سوئد در پایان آورده است: بیایید متحد باشیم و از ایران رفتن در شرایط فعلی پرهیز کنیم.