رضا رسایی
/

عفو بین‌الملل خواستار توقف حکم اعدام رضا رسایی شد

عفو بین‌الملل با هشدار درباره احتمال اعدام قریب‌الوقوع رضا رسایی، معترض بازداشتی در خیزش انقلابی، تاکید کرد مقام‌های حکومت ایران باید هرگونه برنامه برای اعدام رضا رسایی را متوقف کرده و محکومیت او را لغو کنند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، عفو بین‌الملل روز پنجشنبه ۱۴ دی‌ماه نسبت به اجرای قریب الوقوع حکم اعدام رضا رسایی، از بازداشت‌شدگان اعتراضات ۱۴۰۱، ابراز نگرانی کرد و خواستار توقف آن شد.

این نهاد بین‌المللی مدافع حقوق بشر تصریح کرد، «رضا رسایی، از اقلیت‌های قومی و مذهبی کُرد و یارسان، در ارتباط با اعتراضات سراسری در معرض خطر اعدام در زندان دیزل آباد قرار دارد».

عفو بین‌الملل اضافه کرده است: «مقامات حکومت ایران باید هرگونه طرحی برای اعدام او را متوقف کنند و محکومیت و حکم او را لغو کنند.»

سایت حقوق بشری هرانا چهارم د‌ی‌ماه گزارش داد که حکم اعدام رضا رسایی در دیوان عالی کشور تأیید شده است.

رضا (غلامرضا) رسایی، ۳۴ ساله، سال گذشته در ارتباط با اعتراضات «زن زندگی آزادی» بازداشت و ماه مهر امسال توسط شعبه دوم دادگاه کیفری یک کرمانشاه، از بابت اتهام «مباشرت در قتل عمد نادر بیرامی، رئیس اطلاعات سپاه پاسداران شهرستان صحنه» به اعدام محکوم شد.

عفو بین‌الملل ۱۶ آبان در بیانیه‌ای درباره اعدام آقای رسایی هشدار داده و اعلام کرده بود که او در جریان بازداشت مورد «شکنجه» قرار گرفته است.