عضو مجلس نمایندگان آمریکا: برای مقابله با تهدید پهپادی جمهوری اسلامی، اقدام ملموس لازم است

یک عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و از تهیه‌کنندگان طرح مقابله با تهدیدهای پهپادی بر لزوم اقدامات ملموس ایالات متحده برای مقابله با تهدید پهپادی جمهوری اسلامی تاکید کرد.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، جاش گاتهایمر گفت: حمله‌های پهپادی جمهوری اسلامی به کشته و زخمی شدن آمریکایی‌ها و غیرنظامیان منجر شده است.

وی افزود: ایالات‌متحده باید برای مقابله با توانایی‌های مرگ‌بار جمهوری اسلامی در زمینه پهپاد، اقدام ملموس انجام دهد.

این عضو مجلس نمایندگان آمریکا اظهار داشت: طرح مقابله با تهدید پهپادهای جمهوری اسلامی، برای امنیت آمریکا و اسرائیل و منافع ایالات‌متحده در منطقه ضروری است و در مبارزه علیه تروریسم نقشی حیاتی دارد.

طی هفته‌های اخیر نیز کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بیانیه‌ای اعلام کردند که به طور جدی نسبت به اقدامات مخرب جمهوری اسلامی در قلمرو متحدانشان نگران هستند و از تهران خواستند تا حمایت نظامی خود از روسیه، از جمله تأمین پهپاد برای مسکو را متوقف کند.

متحدان ناتو در بیانیه‌ای مشترک که در جریان نشست ناتو در لیتوانی منتشر شد، تأکید کردند: «حمایت ایران از جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین» بر امنیت حوزه کشورهای یورو-آتلانتیک تأثیر گذاشته است.

آنها در این بیانیه آورده‌اند: «از ایران می‌خواهیم تا حمایت نظامی خود از روسیه، به‌ویژه در زمینه انتقال هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) که برای حمله به زیرساخت‌های حیاتی [اوکراین] مورد استفاده قرار گرفته و باعث تلفات گسترده غیرنظامیان شده است، را متوقف کند».