۲۵ عنوان اتهامی علیه عزیز قاسم‌زاده توسط هیات تخلفات آموزش و پرورش

هیات رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش استان گیلان، یک معلم زندانی را به ۲۵ عنوان اتهامی متهم کرده است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، قاسم عزیززاده که دوران حبس را در زندان لاکان رشت سپری می‌کند، در جریان پرونده‌سازی جدید از سوی هیات رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش استان گیلان به ۲۵ عنوان اتهامی متهم شده است.

حضور در تجمعات سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، مصاحبه‌ها و آوازخوانی‌های وی در تجمعات معلمان از مصادیق اتهامات این معلم عنوان شده است.

این معلم زندانی در زندان لاکان رشت روز چهارشنبه ۷ تیر ماه ابلاغیه آموزش و پرورش را دریافت کرده است.

آقای قاسم‌زاده از تاریخ ١٩ فروردین سال جاری، جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان لاکان منتقل شد.

وی در این مدت برای بازجویی به اداره اطلاعات فراخوانده شده است.

 این فعال صنفی معلمان پیشتر توسط شعبه ٣ دادگاه انقلاب رشت از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

عزیز قاسم‌زاده دبیر ادبیات و فعال صنفی آموزگاران است. او همچنین خواننده و هنرمند است. بازداشت او درست یک روز پس از تجمع سراسری آموزگاران در بیش از ۴۵ شهر ایران صورت گرفت. شنبه سوم مهر ماه، ۱۴۰۰، معلمان بسیاری از شهرهای ایران در اعتراض به عدم اجرای رتبه‌بندی، زندانی شدن فعالان صنفی معلمان و پولی‌سازی آموزش، تجمعات سراسری را برگزار کردند.

عزیز قاسم‌زاده در تجمع آموزگاران در استان گیلان گفته بود مطالبه‌گری و حق‌خواهی زیباست: «چه آرمانی زیباتر از این است که بگویی من انسانم، من صاحب حقم، می‌خواهم بر سرنوشتم مسلط باشم و اجازه نمی‌دهم با من بازی شود، از این‌رو است که نفس مطالبه‌گری و حق‌خواهی زیباست.»

بازداشت عزیز قاسم‌زاده درست در زمان مصاحبه تلویزیونی او با شبکه منوتو صورت گرفت. مأموران به خانه مادر او آمده و با خشونت وارد خانه شده و حتا به این آموزگار اجازه پوشیدن کفش ندادند و او را پابرهنه با خود بردند.