عبدالله مومنی
/

عبدالله مومنی به زندان و مصادره وسایل الکترونیکی به نفع دولت محکوم شد

عبدالله مومنی، فعال سیاسی به دلیل سخنرانی در همایش مجازی «گفتگو برای نجات ایران» به زندان و مصادره موبایل و وسایل الکترونیکی محکوم شد.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، علی مظلوم قاضی شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب عبدالله مومنی را به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به دلیل سخنرانی آنلاین در همایش «گفت‌وگو برای نجات ایران» به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد.

دادگاه همچنین حکم به ضبط و مصادره‌ی تلفن همراه و وسایل الکترونیکی آقای مومنی به نفع دولت داده است.

اردیبهشت ماه گذشته همایش مجازی با عنوان «گفتگو برای نجات ایران» برگزار شد و چهره‌هایی از جامعه مدنی، فعالان سیاسی و اجتماعی از داخل و خارج ایران در ان شرکت کردند.

تعدادی از شرکت کنندگان در این همایش همزمان و یا پس از آن بازداشت و به زندان محکوم شدند. آقای مومنی هم بازداشت اما بعدا با قید وثیقه آزاد شده بود.

عبدالله مومنی در سخنانش در همایش گفت‌وگو برای نجات ایران از جمله گفته بود: «ملت ایران و دلسوزان این مرز و بوم نمی‌توانند منتظر بنشینند تا این لوکِ مَستِ سَرقطار چنان سرکشی کند که از ایران جز ویرانه‌ای خالی از هر امید و آینده‌ای باقی نماند.آنچه مسلم است این جسم علیلِ درمانده کمی دیرتر یا زودتر از پا خواهد افتاد».

آقای مومنی راه‌حل این وضعیت را نجات ایران از طریق گذار دموکراتیک توصیف کرده بود.

دادگاه همچنین این بخش از سخنرانی آقای مومنی را که گفته بود: «اگر سرنشینان یک کشتی که سکاندار آن، سرمست و سر به هوا؛ به سوی صخره می‌راند، او را کنار بزنند و سکان را بچرخانند حرکتی دور از انتظار کرده‌اند؟»، مصداق دیگری بر تبلیغ علیه نظام دانست.

عبدالله مومنی در واکنش به صدور این حکم گفت که «این محکومیت در برابر کشته ها و زخمی‌های سالیان اخیر به ویژه در جنبش مهسا و همچنین رنج بی‌پایان خانواده‌های آنان چیزی نیست و تمام دغدغه ما معطوف به گذر کشور به دموکراسی و عدم تکرار و تحمیل چنین رنج‌های جانکاهی بر مردم است».

عبدالله مومنی کنشگر سیاسی در دو دهه گذشته چندین بار بازداشت شده و تحت شکنجه و خشونت و زندان‌های طولانی مدت انفرادی بوده و از جمله به دلیل اعتراضات جنبش سبز در سال ۱۳۸۸ پنج سال زندان را در زندان اوین محبوس بوده است.