صدیقه وسمقی

صدیقه وسمقی: آزادی پوشش زنان را تثبیت می کنیم

صدیقه وسمقی نویسنده و اسلام پژوه که در مراسم خاکسپاری آرمیتا گراوند مورد ضرب و شتم ماموران امنیتی قرار گرفته بود، در پستی در اینستاگرام نوشت: « به پاس خون مهسا و آرمیتا، آزادی پوشش زنان را تثبیت می کنیم».

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، خانم وسمقی که دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی دارد پیش از این نیز بارها تاکید کرده است حجاب اجباری جایگاهی در اسلام ندارد.

براساس گزارش ها از مراسم خاکسپاری آرمیتا گراوند که روز یکشنبه ۷ آبان ماه برگزار شد، صدیقه وسمقی، نویسنده و اسلام‌پژوه، پس از خروج از مراسم بزرگداشت این دختر نوجوان، مورد ضرب و شتم ماموران امنیتی قرار گرفت.

خانم وسمقی با تلاش شهروندان توانست از دست چهار مامور مرد و زن مهاجم نجات یابد.

به گفته یک شاهد عینی ضربه مشت مامور امنیتی به حدی بود که اگر فردی خانم وسمقی را نگرفته بود امکان زمین خوردن او و آسیب جدی وجود داشت.

در نهایت یکی از همسایگان در خانه خود را بر روی خانم وسمقی و دیگران گشوده تا آن‌ها از گزند ماموران در امان بمانند.

صدیقه وسمقی، اسلام‌پژوه پیش از این در دو هفته گذشته، در ویدیویی که بدون بر سر داشتن حجاب اجباری از خود منتشر کرد، گفت:«ما نباید آرام و ساکت بنشینیم و هر روز شاهد قربانی شدن مهساها و آرمیتاها به خاطر نداشتن روسری باشیم.» او تاکید کرد که وجوب حجاب سر زنان در اسلام هیچ دلیل قاطعی ندارد.

او می‌گوید هر گونه اجبار برای حجاب مخالف عدالت، انسانیت و حتی اسلام است.

در پی به خشونت کشیده شدن مراسم خاکسپاری آرمیتا گراوند، نسرین ستوده وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر و همچنین خانم ضرابی مادر دادخواه پرواز اوکراینی نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

براساس گزارش ها ماموران حکومتی حاضر در مراسم خاکسپاری آرمیتا گراوند، نسرین ستوده و منظر ضرابی از مادران دادخواه پرواز ۷۵۲ را با ضرب و شتم شدید به مرکز انتظامی در محله شاه عبدالعظیم تهران منتقل کرده اند.