/

صدور حکم ۱۱ سال حبس علیه مهدی مسکین‌نواز به دنبال پرونده‌سازی در زندان اوین

یک زندانی سیاسی محبوس در زندان به دنبال پرونده‌سازی در ایام زندان به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به نقل از سایت حقوق بشر در ایران، مهدی مسکین‌نواز بابت پرونده‌ای که در ایام حبس برای وی گشوده شده به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

مهدی مسکین نواز، فعال سایبری ساکن بندر انزلی است که به دلیل فعالیت در فضای مجازی و مدیریت یک کانال تلگرامی با نام «کارگاه آموزش فتح تهران» توسط ماموران اطلاعات سپاه در اردیبهشت‌ ماه ۱۳۹۸ بازداشت شد.

وی بعد از مدتی به اتهامات «اجتماع و تبانی»، «اقدام علیه امنیت ملی»، «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» به ۱۳ سال حبس تعزیری و دو سال اقامت اجباری در فهرج کرمان و ممنوعیت از عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی محکوم شد.

جزئیات اتهامات آقای مسکین نواز در دادنامه‌ای که از سوی شعبه مذکور صادر شده، به این شرح است: این فعال رسانه‌ای از بابت اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور از طریق ارتباط با اشخاص خارج‌نشین و آموزش شعارنویسی و چگونگی فعالیت در اعتراضات خیابانی به تحمل ۷ سال و ۶ ماه حبس تعزیری، از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق بارگذاری مطالب و پست در فضای مجازی و کانال تلگرامی «کارگاه آموزشی فتح تهران» به تحمل ۱ سال و ۶ ماه حبس تعزیری, از بابت اتهام توهین به رهبری به تحمل ۲ سال و ۱ ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام توهین به روح الله خمینی هم به تحمل ۲ سال و ۱ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۷ سال و شش ماه حبس تعزیری در خصوص مهدی مسکین نواز قابل اجرا است.

طبق گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آقای مسکین‌نواز بابت اتهامات جدید «تشکیل گروه به قصد برهم زدن امنیت کشور» به ده سال حبس و بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس محکوم شده است که در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، مجازات اشد یعنی ده سال زندان در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

این زندانی سیاسی که تا کنون چندین بار به زندان‌های مختلف منتقل شده است.

آخرین بار در فروردین‌ماه سال جاری به همراه چندین زندانی سیاسی و عقیدتی دیگر از زندان تهران بزرگ به زندان اوین منتقل شد.

مهدی مسکین‌نواز، متولد ۱۳۵۸، متاهل و پدر یک دختر ۱۷ ساله است. عسل مسکین‌نواز، دختر مهدی هم اینک با «گذاشتن وثیقه» آزاد است.

بر اساس گزارش‌های انتشار یافته، اطلاعات سپاه طی تماسی با عسل مسکین‌نواز، به او گفته است که عفو شامل حالش نمی‌شود و پرونده‌اش دوباره به جریان می‌افتد.