صدور حکم حبس مجدد برای یک زندانی سیاسی

یک فعال مدنی و زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، به صورت غیابی توسط شعبه ۱۰۴۰ دادگاه کیفری دو استان تهران به تحمل حبس محکوم شد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به نقل از رسانه امتداد، شعبه ۱۰۴۰ دادگاه کیفری دو تهران با صدور حکمی در تاریخ سی و یکم خرداد ۱۴۰۲ بنابر شکایت سازمان زندان های استان تهران، “احمدرضا حائری” را به صورت غیابی به اتهام نشر اکاذیب به مدت سه ماه و یک روز به زندان محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، از جمله مستندات این حکم نوشته‌های او درباره مرگ زندانیان سیاسی و غیر‌سیاسی از جمله “ساسان نیک‌نفس” و “امیرحسین حاتمی” درسال ۱۴۰۰ در زندان تهران بزرگ بوده است.

صدور این حکم در شرایطی بوده که مقامات ارشد سازمان زندان‌ها در ماجرای مرگ “امیر‌حسین حاتمی” با شکایت خانواده وی هفته گذشته به دادگاه فراخوانده شده‌اند.

احمدرضا حائری، در تاریخ ششم تیر ماه ۱۴۰۱، توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران، در منزل خود در تهران، بازداشت شد.

وی جهت بازجوئی و تشکیل پرونده ابتدا به سلول انفرادی در بند دوالف و سپس اندرزگاه چهار زندان اوین منتقل و در تاریخ دوازدهم مرداد ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه‌ای به مبلغ یک میلیارد تومان آزاد شد.

او در تاریخ بیستم تیر ماه ۱۴۰۱، توسط بازپرس شعبه سه دادسرای زندان اوین تفهیم اتهام و کیفرخواست وی به دادگاه انقلاب تهران ارجاع شد. 

این فعال مدنی، در تاریخ یازدهم مرداد ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری با اتهامات(اجتماع و تبانی)و(فعالیت تبلیغی علیه نظام) محاکمه شد.

وی در تاریخ نهم شهریور ماه ۱۴۰۱، در مجموع به تحمل چهار سال و چهار ماه حبس تعزیری و مجازات تکمیلی محکوم شد.

این حکم توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران و اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی، تحمل سه سال و هشت ماه حبس تعزیری برای احمدرضا حائری لازم به اجرا شد و او در تاریخ نوزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، برای سپری کردن دوران حبس خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.