لگوی شورا
/

شورای همبستگی آزادی برای ایران: یکصدا خواستار جدایی کامل دین از نهاد حکومت در ایران هستیم

«شورای همبستگی آزادی برای ایران» در بیانیه‌ی روز «همبستگی برای جدائی دین و مذهب از نهادهای حکومتی و اداره‌ی کشور» با بیان اینکه تداوم نظام مبتنی بر جهان شناسیِ مخدوش اسلامی، نتیجه‌ای جز چندپارگی این سرزمین نخواهد داشت، تاکید کرد: همبستگی خود را برای سقوط رژیم متحجر جمهوری اسلامی اعلام نموده و یکصدا خواستار جدائی کامل دین و مذهب از نهادهای حکومتی و اداره‌ی کشور در امروز و آینده‌ی ایران هستیم.

خواندن این مطلب 7 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، «شورای همبستگی آزادی برای ایران» که در روزهای دهه «همبستگی برای آزادی» در شش روز گذشته به فراخور نامگذاری هر روز، بیانیه ای جداگانه صادر کرده است، امروز در هفتمین روز از این دهه تحت عنوان روز «همبستگی برای جدایی دین و مذهب از نهادهای حکومتی و اداره کشور» به لزوم برقراری حکومتی منفک از دین در ایران تاکید کرد.

در متن بیانیه «شورا» آمده است: «به گواه تاریخ و تجربه‌ی زیسته‌ی بشر، هر کجا که دین و مذهب در قوانین و اداره‌ی کشور دخیل بوده، انتهای راه آن به تمامیت خواهی ختم شده است. در درازای زمان، و گسترش پهنه‌ی دید بشر، ادیان در پاسخ به پرسشهای نو وامانده و تلاش می‌کنند اساس هر پدیده‌ای را در مفاهیمی جستجو نمایند که بر پایه‌ی پذیرش بنیادهای مطلق  و غیر قابل اثبات الهی بنا شده‌اند».

در ادامه این بیانیه تصریح شده: «حکومت دینی برای بقای خود و جبران واماندگی فکری، آنچنان بنیاد اندیشه‌ی خود را در مواجهه با نگاه نوین نسل جدید ناتوان می‌یابد که راهی جز تحمیل دوگانه‌ی «محاربه» یا «مصالحه−پذیرش» پیش رو نخواهد داشت و هرآینه فساد سازمان یافته، برای پرده پوشیِ اندیشه‌ی تهیِ حاکمانِ دینی رشد می‌یابد».

این بیانیه می افزاید: «رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی، پا را از این هم فراتر نهاده و دین و مذهب را دستمایه‌ی بقای خود کرده و هر از چندگاه ترجمان جدید، دروغین و حتی متضاد با دیدگاه پیشین خود از دین ارایه می‌دهد. هر کجا که مصلحت خود بداند دین تراشی کرده و بدعتی جدید در دین پدید می‌آورد».

در بخش دیگری از بیانیه «شورا» با بیان اینکه «باور داریم حاکمیت دینیِ مستولی بر ایرانمان، به نام یک دین-مذهب که انتخاب همه‌ی ایرانیان نیست، سرمایه‌های مادی و معنوی بسیاری را بر باد داده و در پس پرده‌ی آن همه گونه بدی و تباهی را برای ایرانیانِ آزاده به ارمغان آورده است»، خاطرنشان شده است: « تداوم نظام مبتنی بر جهان شناسیِ مخدوش اسلامی، علاوه بر از بین بردن اعتقاد باورمندان به دین، نتیجه‌ای جز چندپارگی این سرزمین نخواهد داشت».

شورای همبستگی آزادی برای ایران در پایان تاکید کرد: «امروز همه‌ی ما همبستگی خود را برای سقوط رژیم متحجر جمهوری اسلامی اعلام نموده و یکصدا خواستار جدائی کامل دین و مذهب از نهادهای حکومتی و اداره‌ی کشور در امروز و آینده‌ی ایران هستیم».

لازم به ذکر است «شورای همبستگی آزادی برای ایران» ۱۴ شهریور ماه با هدف ایجاد یکپارچگی و یکصدائی میان همه‌ی ایرانیان، ده روز منتهی به سالگرد قتل حکومتی جاویدنام مهسا امینی و شروع انقلاب زن، زندگی، آزادی را دهه‌ی «همبستگی برای آزادی» نامیده و با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرده که در راه اتحاد مردم در مبارزه با «ضحاک زمانه»، برای هر روز عنوان جداگانه ای در نظر گرفته شده است.