لگوی شورا
/

شورای همبستگی آزادی برای ایران: پس از سرنگونی جمهوری اسلامی، ایران را طبق اصول دموکراسی خواهیم ساخت

«شورای همبستگی آزادی برای ایران» در نهمین روز از دهه «همبستگی برای آزادی» تحت عنوان روز «همبستگی برای برگزاری انتخابات آزاد مردمی و حاکمیت قانون» در بیانیه ای با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی با ابداع سازوکارهای مخدوش و به کارگیری اهرم تهدید و ارعاب، انتخابات را به انتصابات بدل کرده، نوشت: در پی سرنگونی رژیم فریبکار جمهوری اسلامی، آینده‌ی ایران را طبق اصول «دموکراسی و حقوق بشر» خواهیم ساخت.

خواندن این مطلب 7 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، شورای همبستگی آزادی برای ایران امروز پنج شنبه ۲۳ شهریور ماه در نهمین روز از دهه «همبستگی برای آزادی» تحت عنوان روز «همبستگی برای برگزاری انتخابات آزاد مردمی و حاکمیت قانون» به روند سراسر تقلب و فریب برگزاری انتخابات در دوره حکومت ۴۴ ساله جمهوری اسلامی اشاره و تاکید کرده است که پس از سرنگونی این رژیم فریبکار، انتخابات در ایران با ساروزکاری بر طبق اصول دموکراسی و حقوق بشر برگزار خواهد شد.

در بیانیه شورای همبستگی آزادی برای ایران آمده است: «قرنها تلاش انسان برای برقراری عدالت اجتماعی و ایجاد فضای مشارکت مردمی در جهت بدست آوردن حق انتخاب نمایندگان در تصمیم‌گیری و اداره‌ی امور ممالک، مفاهیم «رای‌گیری» و «انتخابات» را به واژگان سیاسی افزود و امروز انتخابات آزاد یکی از نمادهای بارز دموکراسی در جوامع بشری است».

«شورا» با بیان اینکه «رژیم جمهوری اسلامی در بدو تاسیس با به عاریه گرفتن عنوان «جمهوری» خود را حامی دموکراسی معرفی و اکثریت جامعه را با خود همراه نمود»، تصریح کرد: «هرچه ماهیت پلید آن و رهبرانش و تیغ تیز تمامیت خواهی‌اش آشکارتر شد، عرصه را بر دموکراسی خواهی ایرانیان تنگ‌تر نموده و آزادی را به مسلخ کشید».

این شورا در ادامه خاطرنشان ساخت: «جمهوری اسلامی با ابداع سازوکارهای مخدوش و به کارگیری اهرم تهدید و ارعاب، انتخابات را به انتصابات بدل و بقای خود را چند روزی بیش تضمین کرده است».

این بیانیه می افزاید: «ایرانیان بی هیچ تردیدی باور دارند که این گزینه‌ی آنها نیست که به صندوق رای انداخته می‌شود، بلکه حضورشان پای صندوق رای تاییدیه‌ای است بر پذیرش حاکمیت رژیم؛ چرا که آنچه از صندوقها بیرون می‌آید، تنها خواسته‌ی حکومت است و ارمغانی جز بیداد و ستم نخواهد داشت».

شورای همبستگی آزادی برای ایران در پایان بیانیه نهمین روز از دهه «همبستگی برای آزادی» یادآور شده است: «ما ایرانیان میهن پرست برقراری حاکمیت قانون را از طریق انتخابات آزاد نمایندگان واقعی مردم ممکن می‌دانیم و در پی سرنگونی رژیم فریبکار جمهوری اسلامی، آینده‌ی ایران را طبق اصول دموکراسی و حقوق بشر خواهیم ساخت».

گفتنی ست «شورای همبستگی آزادی برای ایران» ۱۴ شهریور ماه با هدف ایجاد یکپارچگی و یکصدائی میان همه‌ی ایرانیان، ده روز منتهی به سالگرد قتل حکومتی جاویدنام مهسا امینی و شروع انقلاب زن، زندگی، آزادی را دهه‌ی «همبستگی برای آزادی» نامیده و با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرده که در راه اتحاد مردم در مبارزه با «ضحاک زمانه»، برای هر روز عنوان جداگانه ای در نظر گرفته شده است.