لگوی شورا

شورای همبستگی آزادی برای ایران: زندانیان سیاسی اساتید درس آزادگی در هزارتوی سیاهچاله های رژیم هستند

شورای همبستگی آزادی برای ایران در بیانیه‌ی دومین روز از دهه «همبستگی برای آزادی» تحت عنوان «همبستگی با زندانیان سیاسی راه آزادی» با تاکید بر اینکه زندانیان دربند جمهوری اسلامی کلاسهای درس آزادگی را در هزارتوی سیاهچاله‌های رژیم برپا می‌دارند، با آنها و خانواده هایشان اعلام همبستگی کرد.

خواندن این مطلب 7 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، شورای همبستگی آزادی برای ایران امروز پنج شنبه ۱۶ شهریورماه در دومین روز از دهه «همبستگی برای آزادی» با عنوان روز «همبستگی با زندانیان سیاسی راه آزادی» در بیانیه ای یاد و استقامت زندانیان در بند رژیم ایران را گرامی داشت و با آنها و خانواده هایشان ابراز همبستگی کرد.

در متن بیانیه «شورا» آمده است: از میان چشمان مسحور و افکار مسموم به خرافه و جهل، دگراندیشانی بی پروا سر برآوردند، اندیشه را بر زبان جاری نمودند و با هر عنصر کلامشان بنیان ستم، جور و تعدی را به لرزه در آوردند.

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده: مزدوران رژیم که به تکه استخوانی انسانیت و توان اندیشه‌ی خود را به عاریه می‌دهند، شجاعت در پندار، گفتار و کردار نیک را به کمین نشسته‌اند تا زندانها را لبریز از ندای آزادی خواهی و آزاد اندیشی کنند.

شورای همبستگی آزادی برای ایران در بخش دیگری از این بیانیه، با ستودن استواری اندیشه در زندانیان سیاسی و خانواده های آنان خاطرنشان کرد: بی گمان، اساتیدِ امروز، کلاسهای درس آزادگی را در هزارتوی سیاهچاله‌های رژیم برپا می‌دارند و خانواده‌هایشان در آن سوی دیوارهای بیداد، بر باورها و خواسته‌های جهان شمول خود ابرام می‌ورزند.

شورا با یادآوری این نکته که «ما مردم ایران، امروز وام‌دار در بند شدگان هستیم» تاکید کرده است که «زندانیان سیاسی دست از جان شسته و با قلبی آکنده از عشق به میهن، زبان گویای هم‌میهن شده‌اند، ظلم و ستم را به تصویر کشیدند، حق خود را فریاد زدند و‌ شجاعانه قلم را برای سرنگونی رژیم بیداد و جهل فرسودند».

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: سر تعظیم فرود می آوریم بر دلیران ایران زمین و با سربلندی و افتخار همبستگی خود را با آنها و خانواده‌هایشان اعلام می نماییم.

«شورای همبستگی آزادی برای ایران» ۱۴ شهریور ماه در اطلاعیه ای اعلام کرد که با هدف ایجاد یکپارچگی و یکصدائی میان همه‌ی ایرانیان، ده روز منتهی به سالگرد قتل حکومتی جاویدنام مهسا امینی و شروع انقلاب زن، زندگی، آزادی را دهه‌ی «همبستگی برای آزادی» نامیده و اعلام کرد که در راه اتحاد مردم در مبارزه با «ضحاک زمانه»، برای هر روز عنوان جداگانه ای در نظر گرفته شده است.

این شورا روز گذشته ۱۵ شهریور ماه ، در بیانیه ای که به مناسبت اولین روز از دهه «همبستگی برای آزادی» تحت عنوان روز «زن، زندگی، آزادی» منتشر کرد، قتل حکومتی مهسا(ژینا)امینی را تلنگری بر حافظه ایرانیان دانسته و یادآور شد: به دور از دوگانه‌ی جنسیت زده‌ی زن و مرد، زنِ امروز نماد پایداری و استواری در به چالش کشیدن تحجر حکومتی بوده است. تحجری که زن، مرد، کودک، پیر و جوان نمی‌شناسد.