لگوی شورا
/

شورای همبستگی آزادی برای ایران خواستار شفافیت مالی علیرضا آخوندی در فعالیتهای سیاسی و پاسخ به ابهامات شد

شورای همبستگی آزادی برای ایران در نامه ای خطاب به علیرضا آخوندی نماینده ایرانی تبار پارلمان سوئد و فعال سیاسی که در جریان اعتراضات سراسری ایرانیان برای قرار گرفتن سپاه در لیست گروههای تروریستی فعال بوده، خواستار گزارش شفافیت مالی در عرصه فعالیت ها و پاسخ به ابهامات و سوالات مردمی شد.

خواندن این مطلب 7 دقیقه طول میکشد.


به گزارش فرانیوز، شورای همبستگی آزادی برای ایران در نامه خود به آقای آخوندی با اشاره به اینکه این «شورا» از درون ایران و در راستای به ثمر رساندن کارزار «قرار دادن سپاه در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا» همواره از فعالیتهای او در این عرصه حمایت کرده ، از علیرضا آخوندی خواسته تا در اولین قدم برای اعتمادسازی، رفع ابهام کرده و به سوالات مردمی و حامیان انقلاب و سرنگونی جمهوری اسلامی پاسخ دهد.

در ادامه این نامه با موضوع «پیگیری گزارش شفافیت مالی» آمده است: «شورای همبستگی آزادی برای ایران» بر پایه‌ی اصول خود، همه‌ی افراد و گروه‌هایی که فعالیت آنها بر اکثریت جامعه اثر می‌گذارد را ملزم به پاسخگویی در قبال پرسشها و رفع ابهامات دانسته و هیچ فرد یا گروهی را از این قاعده مستثنی نمی‌داند.

این شورا در نامه خود تاکید کرده که پیش از این درتاریخ ۵ فروردین ماه مکاتبه ای با علیرضا آخوندی در این باره و ارائه گزارش مالی و شفافیت نسبت به آن، داشته که تا کنون بی پاسخ مانده است.

شورای همبستگی آزادی برای ایران همچنین تاکید کرده هرگونه مکاتبه و گزارشی که به همراه مستندات مالی مورد اشاره دریافت کند تا ۳۱ تیرماه منتشر خواهد کرد.

گفتنی ست این شورا در نامه ای که پنجم فروردین ماه به علیرضا آخوندی نوشته، خواهان پاسخگویی و شفاف سازی او درخصوص ۴ پرسش شده است که به گفته این شورا تا کنون از سوی نماینده ایرانی تبار پارلمان سوئد پاسخی دریافت نکرده است.

ارائه گزارش از سرنوشت پتیشن های مطرح شده از طریق سامانه کارزار الکترونیک، گزارش دقیق از دریافت کمک های مردمی برای فراخوان های تجمعات استراسبورگ در تاریخ ۱۶ژانویه، بروکسل در تاریخ ۲۰فوریه و بروکسل در تاریخ ۲۳ مارچ ، توضیح درباره ارتباط با تیم خبری فرانیوز به عنوان رسانه ای که تحت حمایت آن بوده است و همچنین این سوال که آیا فعالیت فرانیوز در راستای جلب حمایت های مردمی را موثر دانسته و تایید می کند، سوالاتی ست که شورای همبستگی آزادی برای ایران خواهان پاسخ آن است.

در بخشی از نامه اولیه این شورا به علیرضا آخوندی ضمن قدردانی از فعالیت های او در راستای انقلاب مردمی ایران آمده است: لازم به ذکر است پرسشهای مطرح شده صرفًا به منظور ایجاد شفافیت و پیشگیری از گمانه زنی های مرسوم در فضای ناشفاف سیاسی طرح شده و جنبه انتقادی ندارند.

همچنین تاکید شده که شورا پس از بررسی کارشناسی، مستندات گزارش خود و کلیه مکاتبات انجام شده را به صورت عمومی منتشر خواهد کرد.

متن دو نامه ارسال شده به علیرضا آخوندی با موضوع «پیگیری گزارش شفافیت مالی» در سایت شورا قرار گرفته است:

پیگیری گزارش شفافیت مالی از آقای علیرضا آخوندی

گفتنی ست شورای همبستگی آزادی برای ایران، پیشتر از سایت خبری فرانیوز نیز خواهان شفافیت و ارائه گزارش مالی درخصوص فراخوان‌های داده شده و جمع آوری کمک های مردمی شده بود که مدیریت فرانیوز نسبت به ارائه این گزارش اقدام کرده است.