لگوی شورا

شورای همبستگی آزادی برای ایران: جمهوری اسلامی آفتی ست که تاریخ سربداران را از نو نگاشت

«شورای همبستگی آزادی برای ایران» در سومین روز از دهه «همبستگی برای آزادی» با صدور بیانیه ای از جمهوری اسلامی به عنوانی آفتی یاد کرد که در 44 سال گذشته با کشتار وحشیانه، جوانان این سرزمین را به خاک سپرده و خانواده آنان را برای همیشه داغدار و تاریخ سربداران را از نو نگاشت.

خواندن این مطلب 8 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، در ادامه دهه «همبستگی برای آزادی» که به ابتکار «شورای همبستگی آزادی برای ایران»، ده روز منتهی به سالروز قتل حکومتی مهسا (ژینا) امینی، به این عنوان نامگذاری شد، این شورا در بیانیه‌ی سومین روز از این دهه، که تحت عنوان روز «همبستگی با خانواده‌های داغدار ۴۴ سال کشتار وحشیانه حکومتی» نام گرفته است، بیانیه ای صادر و با خانواده کشته شدگان ۴۴ سال حکومت جنایتکار جمهوری اسلامی، ابراز همدردی و اعلام همبستگی کرد.

براساس این گزارش، «شورا» در بیانیه روز جمعه ۱۷ شهریورماه، به یاد خانواده های داغدار ۴۴ سال کشتار، بیانیه خود را چنین آغاز کرد: «آنگاه که سرمست از پیروزی انقلاب خود بودند، نهال آفتی را کاشتند که هرچه ریشه دواند، نهال‌ها خشکاند و هرچه دامن گستراند، درختان تناورِ به بار نشسته را هیزم تنورِ تباهی کرد».

این «شورا» از جمهوری اسلامی تحت عنوان آفتی یاد کرد که «دلیرمردان سد شکن را به بهانه‌ی دفاع مقدس از مام میهن، به گرداب فنا سپرد، خاوران را اندوه مادران نمود، صاحبان اندیشه و قلم را کارد آجین و مسافران را رهسپار دیار ابدیت کرد و تاریخ سربداران را از نو نگاشت».

شورای همبستگی آزادی برای ایران تاکید کرد: «ایرانیان هرگز فراموش نخواهند کرد که چگونه بی گناهانِ دربند، یک به یک به تیغ بیداد سپ‍رده شدند و تاریخ گواهی خواهد بود بر ددمنشی و حقارت این دژخیمان».

در متن پایانی این بیانیه آمده است: «به احترام شیرزنان و دلاور مردان که به خاک پاک این سرزمینشان سپرده‌ایم، تمام قد می‌ایستیم و همبستگی و حمایت خود را از بازماندگان و خانواده‌های آنها اعلام می‌کنیم».

شورای همبستگی آزادی برای ایران همچنین تاکید کرد: «دیری نمی‌پاید که دست در دست یکدیگر این آفت خانمان برانداز را ریشه‌کن خواهیم کرد».

گفتنی ست «شورای همبستگی آزادی برای ایران» ۱۴ شهریور ماه در اطلاعیه ای اعلام کرد که با هدف ایجاد یکپارچگی و یکصدائی میان همه‌ی ایرانیان، ده روز منتهی به سالگرد قتل حکومتی جاویدنام مهسا امینی و شروع انقلاب زن، زندگی، آزادی را دهه‌ی «همبستگی برای آزادی» نامیده و اعلام کرد که در راه اتحاد مردم در مبارزه با «ضحاک زمانه»، برای هر روز عنوان جداگانه ای در نظر گرفته شده است.

این شورا ۱۵ شهریور ماه ، در بیانیه ای که به مناسبت اولین روز از دهه «همبستگی برای آزادی» تحت عنوان روز «زن، زندگی، آزادی» منتشر کرد، قتل حکومتی مهسا(ژینا)امینی را تلنگری بر حافظه ایرانیان دانسته و یادآور شد: به دور از دوگانه‌ی جنسیت زده‌ی زن و مرد، زنِ امروز نماد پایداری و استواری در به چالش کشیدن تحجر حکومتی بوده است. تحجری که زن، مرد، کودک، پیر و جوان نمی‌شناسد.

شورای همبستگی آزادی برای ایران ۱۶ شهریورماه نیز در بیانیه‌ی دومین روز از دهه «همبستگی برای آزادی» تحت عنوان «همبستگی با زندانیان سیاسی راه آزادی» با تاکید بر اینکه زندانیان دربند جمهوری اسلامی کلاسهای درس آزادگی را در هزارتوی سیاهچاله‌های رژیم برپا می‌دارند، با آنها و خانواده هایشان اعلام همبستگی کرد.